سرخط خبرها

متهم شدن یک کارمند بلندپایه در دفتر رسانه ای صدر اعظم آلمان به جاسوسی برای مصر

دستگاه قضایی آلمان از متهم شدن یک کارمند بلندپایه در دفتر اطلاع‌رسانی صدر اعظم آلمان به تجسس برای دستگاه اطلاعات مصر خبر داد.

میدل ایست نیوز: دستگاه قضایی آلمان از متهم شدن یک کارمند بلندپایه در دفتر اطلاع‌رسانی صدر اعظم آلمان به تجسس برای دستگاه اطلاعات مصر خبر داد.

به گزارش «النهار»، دادستانی فدرال آلمان تأکید کرده که این فرد که تبار مصری دارد و از 1999 در این مقام است از موقعیت خود برای ارسال اطلاعات به دستگاه اطلاعات مصر استفاده می‌کرده است.

دادستانی تأکید کرده که این فرد با نام «امین ک.» در بخش ملاقات‌ها در مرکز اطلاع‌رسانی فدرال آلمان که به طور خاص کار آن پوشش فعالیت‌های «انگلا مرکل» صدر اعظم آلمان است فعالیت می‌کرده است.

این بیانیه افزوده که متهم از «دستگاه اطلاعات مصر خواسته که ملاحظات خود را درباره سیاست رسانه‌های داخلی و خارجی در آنچه به مصر مربوط می‌شود برای وی بفرستد و ابراز آمادگی کرده که اگر اطلاعاتی در موضوعات دیگر نیز خواستند در اختیارشان قرار دهد.

در این بیانیه آمده که این فرد بابت خدمات خود از حکومت مصر پول و امتیاز دریافت می‌کرده که ازجمله به مادر وی کمک شده که بتواند در مصر حقوق بازنشستگی دریافت کند، ضمن آنکه وی گاه به مراسم رسمی در سفارت مصر دعوت می شده است.

این بیانیه تأکید کرده که نهادهای امنیتی مصر برای شناسایی مخالفان حکومت السیسی در آلمان به‌خصوص وابستگان به اخوان المسلمین فعالیت گسترده‌ای دارند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا