خبر اولسیاسی

مشاور امنیت ملی امریکا از تلاش های گسترده برای حل بحران قطر در روزهای باقی مانده دولت ترامپ خبر داد

مشاور امنیت ملی امریکا، تأکید کرد که دولت «دونالد ترامپ» در آخرین روزهای فعالیتش برای حل بحران کشورهای شورای همکاری تلاش می‌کند.

میدل ایست نیوز: «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی امریکا، تأکید کرد که دولت «دونالد ترامپ» در آخرین روزهای فعالیتش برای حل بحران کشورهای شورای همکاری تلاش می‌کند.

او گفت که امکان حل این بحران بسیار جدی است و افزود که «امیدوارم این هدف در هفتاد روز پیش روی تحقق یابد».

عربستان و امارات و بحرین به همراه مصر در ژوئن 2017 همه روابط خود را با قطر قطع و تحریم‌هایی را علیه آن وضع کردند.

نشریه امریکایی «هیل» ضمن اعلام این خبر تأکید کرده که اظهارات اوبراین متناسب با خوش‌بینی برخی از دیگر مقامات امریکایی درباره حل بحران قطر در آینده نزدیک است که می‌تواند مقدمه‌چینی برای توسعه روابط کشورهای عضو شورای همکاری با اسرائیل باشد.

اوبراین افزوده که منافع امریکا ایجاب می‌کند که روابط خوبی با همه کشورهای عضو شورای همکاری داشته باشد چون این شورا موازنه قدرت را «علیه ایران» تقویت می‌کند و به گفته وی «فرصت‌های بیشتری را برای صلح با اسرائیل و ایجاد منطقه اقتصادی واقعی در سراسر خاورمیانه با امکان گسترش آن به دیگر کشورهای اسلامی» فراهم می‌کند.

این مقام امریکایی حل بحران میان این کشور را اولویت رئیس جمهور امریکا در روزهای باقی‌مانده از حضورش در کاخ سفید دانست و گفت که این نزاع شبیه یک دعوای خانوادگی است که هرچند حل آن دشوار است اما امیدواریم که بتوان «پسر عموها را پشت میز مذاکره کشاند».

او گفت که «تا زمانی که رئیس جمهور امریکا بر سر کار است این موضوع برای وی اولویت دارد».

پیش از این «تیموتی لیندرکینگ»، معاون امور کشورهای شورای همکاری در وزارت خارجه امریکا نیز از تلاش‌های گسترده وزیر خارجه امریکا با همکاری «جارد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا، برای حل این بحران خبر داده بود.

او همچنین تأکید کرده بود که یکی از اهداف امریکا آن است که آسمان این کشورها به روی هواپیمایی قطر باز شود تا هواپیماهای این کشور از آسمان ایران عبور نکنند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا