سرخط خبرهاسیاسی

هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان با آمار صادرات نفتی و درآمدهای مرزی در راه بغداد

سخنگوی دولت اقلیم کردستان گفت که یک هئیت مذاکره کننده کرد به زودی با اسناد و مدارک و آمار وارد بغداد خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «جوتیار عادل»، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق گفت که یک هیئت مذاکره کننده کرد به زودی وارد بغداد خواهد شد.

عادل در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، گفت: یک هیئت کرد به زودی به بغداد خواهد رفت تا ضمن تقریب دیدگاه ها به توافق فراگیری در خصوص ماه های باقیمانده از سال 2020 و  سال 2021 به دست یابد.

وی افزود که این هیئت همه مستندات، مدارک و آمار صادرات نفتی اقلیم، درآمدهای مرزی و تعداد کارمندان را همراه خود به بغداد می آورد تا در اختیار دولت فدرال بگذارد.

عادل در ادامه تصریح کرد که دولت اقلیم کردستان منتظر تصمیم دولت فدرال برای ارسال مبلغ 320 میلیارد دلار و تکمیل توافق قانونی صورت گرفته تا پایان سال جاری است چرا که این توافق در بودجه سال 2019 آمده است.

سخنگوی دولت اقلیم کردستان اشاره کرد که این سفر در راستای شفافیتی که اقلیم در همه گفت وگوها با بغداد دارد انجام می شود و اعلام کرد که اقلیم آماده است درآمدهایش را بر اساس توافق آتی به بغداد تحویل دهد.

پیش از این «احمد الصفار»، عضو کمیسیون مالی در گفت وگویی تلویزیونی گفت که توافق سال 2019 دولت با اقلیم باید در سال جاری نیز پابرجا می ماند اما عدم تصویب بودجه 2020 مانع از تداوم آن شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا