خبر اولسیاسی

وزارت کشور عراق خود را برای به دست گرفتن مسئولیت امنیت همه شهرها به جای وزارت دفاع آماده می کند

وزیر کشور عراق از همه تشکیلات و ادارات این وزارت‌خانه خواست که خود را برای به دست گرفتن پرونده امنیتی همه شهرهای عراق از وزارت دفاع آماده کنند.

میدل ایست نیوز: «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، از همه تشکیلات و ادارات این وزارت‌خانه خواست که خود را برای به دست گرفتن پرونده امنیتی همه شهرهای عراق از وزارت دفاع آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سرتیپ «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق، گفت که برعهده گرفتن مسئولیت امنیت درون شهرها ازجانب وزارت کشور موضوعی بسیار طبیعی است و در همه جای جهان تقسیم مسئولیت امنیتی همین را ایجاب می‌کند.

او افزود که مشکلاتی که عراق پشت سر گذاشت لازم آورد که وزارت دفاع و ارتش عراق در کنار وزارت کشور مسئولیت امنیت شهرها را بر عهده داشته باشد اما امروز با ثبات امنیتی و تغییر شرایط ضروری است که امنیت شهرها بار دیگر به گروه‌های متخصص در وزارت کشور واگذار شود.

المحنا تأکید کرد که تهدیدهای بزرگی که جامعه عراق با آنها روبه‌روست، مانند جنایت‌های سازمان‌یافته و مواد مخدر و مسائلی از این دست باید توسط تیم‌های تخصصی وزارت کشور و پلیس پیگیری شود.

وی افزود که دولت مرکزی دستور داده که سطح آمادگی نیروها افزاید یابد و وزیر کشور به همه تشکیلات وزارت‌خانه دستور داده که در حالت آماده باش کامل باشند تا مناطقی را که توسط یگان‌های وزارت دفاع اداره می‌شود به دست گیرند و این شامل پایتخت عراق هم می‌شود.

پیش از این رسانه‌های عراقی سندی «محرمانه و فوری» از دفتر نخست وزیر عراق منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد «مصطفی الکاظمی» از همه نیروهای امنیتی عراق می‌خواهد که خود را برای تغییرات در آینده آماده کنند.

این سند، در تاریخ امروز (سه شنبه 10 نوامبر) خطاب به وزارت‌خانه‌های دفاع و کشور و دستگاه مبارزه با تروریسم، دستگاه امنیت ملی، دستگاه اطلاعات ملی، و سازمان الحشد الشعبی صادر شده است.

در این سند خطاب به این دستگاه‌ها تأکید شده که «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل نیروهای مسلح، از آنها خواسته که با آموزش فنی و افزایش مهارت‌ها توانایی‌های خود برای عمل به مأموریتشان را تقویت کنند و در کسب مهارت‌ها و تجربه‌های لازم پیشرفتی روشن به دست آورند و خود را برای سازگاری با هر تغییری در آینده آماده کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا