خبر اولسرخط خبرها

چه کسانی درگذشت «ولید المعلم» را تسلیت گفتند؟

عمان اولین کشوری بود که به این خبر واکنش نشان داد و وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای در گذشته وی را به «برادرانمان در سوریه» تسلیت گفت.

میدل ایست نیوز: در پی درگذشت «ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه، چند کشور عربی و اروپایی با انتشار بیانیه‌هایی درگذشت وی را تسلیت گفتند.

عمان اولین کشوری بود که به این خبر واکنش نشان داد و وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای در گذشته وی را به «برادرانمان در سوریه» تسلیت گفت.

«میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسیه‌ای «نوووستی» گفت: «روسیه دوستی خوب و شریکی مورد اعتماد را از دست داد».

«دیمیتری سابلین»، رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و روسیه نیز گفت که با درگذشت المعلم یک مرحله تاریخی کامل در سیاست خارجی سوریه تمام شد و افزود که المعلم «با امانت‌داری بسیار به کشورش خدمت می‌کرد».

«خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر خارجه سابق و مشاور دیپلماتیک شاه بحرین، نیز با انتشار توئیتی المعلم را «برادر وفادر و دیپلمات توانمند در شرایط سخت» خواند و درگذشت وی را تسلیت گفت.

«میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، نیز با ارسال پیامی به همتای سوریه‌ای خود ضمن تسلیت به بشار اسد، از «نقش المعلم در حیات حرفه‌ای وی در داخل و خارج سوریه» تقدیر کرد و آرزو کرد که بار دیگر صلح بر سوریه حاکم شود و این کشور شاهد شکوفایی‌ای باشد که شایسته آن است.

همچنین «رمزی مشرفیه»، وزیر امور اجتماعی و گردشگری در دولت پیشبرد امور لبنان ازطرف رئیس جمهور این کشور برای شرکت در مراسم تشییع المعلم به دمشق رفت.

«محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، نیز در پیام تسلیت خود از «نقش مهم وی در خدمت به منافع ملی و امنیت کشورش و دفاع از آن» قدردانی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا