سرخط خبرها

گذرگاه مرزی عرعر میان عراق و عربستان فردا افتتاح می‌شود

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تاکید کرد گذرگاه عرعر فردا چهارشنبه با ورود 15 خودروی حامل کمک‌های طبی به عراق افتتاح خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تاکید کرد گذرگاه عرعر فردا چهارشنبه با ورود 15 خودروی حامل کمک‌های طبی به عراق افتتاح خواهد شد.

الوائلی اظهار داشت: افتتاح گذرگاه مرزی «عرعر» عراق با گذرگاه «جدیدة» عربستان فردا چهارشنبه انجام خواهد شد، افتتاح این گذرگاه یکی از گام‌های مهم این سازمان است چرا که گذرگاه جدیدة-عرعر دروازه مهمی برای ارتباط عراق با کشورهای شورای همکاری است.

وی افزود: ما با اشتیاق منتظر افتتاح این گذرگاه هستیم و امیدواریم در روزهای آینده گذرگاه «الجمیمة» در نزدیکی رفحاء را به دلیل اهمیت بسیار کالاهای سعودی برای مصرف‌کننده عراقی افتتاح کنیم، ما آمادگی برای همکاری با طرف سعودی در فرایند واردات و صادرات را خواهیم داشت.

الوائلی با بیان اینکه فردا 15 خودروی حامل کمک‌های پزشکی و دارویی عربستان از گذرگاه عرعر به عنوان هدیه وارد عراق خواهد شد، اظهار داشت: این گذرگاه فردا با حضور «عثمان الغانمی»، وزیر دفاع عراق و شماری از مسئولان سازمان گذرگاه مرزی و استانداران الانبار کربلا افتتاح خواهد شد.

«علی فرحان الدلیمی»، استاندار الانبار پیشتر در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که با «حبیب کاظم»، مدیر گذرگاه مرزی عرعر درباره جزئیات کارهایی که در گذرگاه انجام، و مقدماتی که طی روزهای گذشته فراهم شده، صحبت کرده است.

استاندار الانبار تاکید کرد که امنیت راه های مواصلاتی از گذرگاه تا الانبار و سپس تا بغداد، تامین می‌شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا