خبر اولسیاسی

العربی الجدید: تشیکلات خودگردان فلسطین سفرای خود را به امارات و بحرین بازگردانده است

منابع آگاه تاکید کردند تشکیلات خودگردان فلسطین سفرای خود را به بحرین و امارات بازگردانده است.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه تاکید کردند تشکیلات خودگردان فلسطین سفرای خود را به بحرین و امارات بازگردانده است.

این منابع آگاه در جنبش فتح در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کردند: تشکیلات خودگردان فلسطین پس از آنکه سفرای خود را در اعتراض به امضای توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل فراخوانده بود، دوباره به این دو کشور بازگردانده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به توافق عادی‌سازی روابط در 18 اوت گذشته «عصام مصالحه» سفیر خود در امارات و در 12 سپتامبر «خالد عارف»، سفیر خود در بحرین را احضار کرد.

در همین رابطه، تشکیلات خودگردان فلسطین سه شنبه گذشته اعلام کرد تصمیم گرفته است روابط خود را با اسرائیل به حالت قبل از 19 ماه مه 2020 برگرداند.

تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که روابط و هماهنگی کامل با اسرائیل شامل هماهنگی در عرصه های امنیتی و مدنی که از نزدیک به 6 ماه قبل متوقف شده بود به حالت قبل باز می گردد.

«حسین الشیخ»، وزیر امور شهری دولت خودگردان فلسطین گفت: «با توجه به ارتباطات بین المللی محمود عباس در مورد تعهد اسرائیل به توافق نامه های امضا شده با آن، و بر اساس پیام های رسمی کتبی و شفاهی که دریافت کرده ایم، که تعهد اسرائیل در این مورد را تایید می کند، رابطه با اسرائیل به قبل از 19 مه سال 2020 بود باز می گردد.»

«نبیل ابو ردینه»، سخنگوی ریاست جمهوری فلسطین، از طرف خود گفت که رئیس تشکیلات خودگردان منتظر موضع دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در مورد درگیری اعراب و اسرائیل است.

وی در مصاحبه ای با رادیو صدای فلسطین افزود: «اگر دولت بایدن تصمیمات مشروعیت بین المللی در مورد فلسطین را تصدیق کند و مواضع مغایر دولت ترامپ را اتخاذ کند، فلسطین در زمان مناسب شروع می کند تا پرونده را از طریق مجمع عمومی و کمیته چهار جانبه صلح دوباره به صحنه بین المللی منتقل کند.

در این میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس برای از سرگیری هماهنگی‌ها و همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی را شدیدا محکوم کرد.

همچنین بخوانید

علت از سرگیری روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل چیست؟

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا