خبر اولسیاسی

اسناد محرمانه، همکاری سرکرده جدید داعش با سرویس های اطلاعاتی امریکا را فاش کرد

اسنادی از ارتش امریکا که اخیرا فاش شده است، همکاری سرکرده جدید داعش با سرویس های اطلاعاتی امریکا و اعترافات تکان دهنده او را نشان می دهد.

میدل ایست نیوز: اسناد ارتش امریكا كه اخیراً سری بودن آن برداشته شده بود، نشان داد كه «امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی»، سرکرده جدید داعش به دهها نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در عراق خیانت كرده است.

در این اسناد آمده که سرکرده جدید داعش هنگام بازداشت در زندان کمپ بوکا، که در سال 2008 توسط ایالات متحده در جنوب عراق اداره می شد، اطلاعات محرمانه ای در مورد اعضای داعش ارائه کرده است.

از میان 66 گزارش مربوط به بازجویی های المولی توسط وزارت دفاع ایالات متحده منتشر شد، فقط 3 گزارش از حالت سری درآمده و جزئیات جالبی درباره ابو ابراهیم القرشی، سرکرده جدید داعش فاش کرده؛ کسی که وزارت دادگستری امریکا برای هر اطلاعاتی از او، نزدیک به 10 میلیون دلار پاداش گذاشته است.

این اسناد نشان می دهد امیر المولی (44 سال) همکاری با بازرسان سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده را قبول کرده و تحت 3 جلسه بازجویی قرار گرفته که در آن وی از هویت تعدادی از عناصر تروریستی درگیر در آدم ربایی و ترورها پرس و جو شده و او نیز اطلاعاتی از 88 تروریست، نام واقعی، جنبشی، یا استعاری و توضیحی درباره آنها ارائه کرده است.

امیر المولی در جریان تحقیقات، جزئیات آدم ربایی و ترورهایی را که نیروهای امریكایی را به تعقیب، دستگیری و زندانی کردن پیروان او مجبور کرد، فاش کرد، در حالی كه در برابر بازرسان از اتهامات خود شانه خالی و تاکید می کرد كه وی از جدی ترین عملیات تروریستی بدون مشاركت در آنها، از جمله اعدام و آدم ربایی فقط مطلع بوده است.

وی همچنین دخالت خود در آدم ربایی و هدف قرار دادن نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در سال 2003 در عراق را انکار کرد.

این گزارش حاکی از آن است که او اطلاعات 4 تروریست را فاش کرده و آنها تا اواخر سال 2016 به دلیل شهادت او در زندان ماندند و المولی این اقدام را کرده تا تمایل خود را برای همکاری برای رسیدن به اهداف و کاهش مجازات خود نشان دهد.

شهادتهای المولی همچنین نشان داد که داعش پس از افزایش نیروهای امریکایی در 2007-2008 چگونه نجات یافت و خود را بازسازی کرد.

از سال 2008 تا 2009، عملیات ضد تروریسم در موصل، به رهبری نیروهای امریکایی، رهبری داعش را منهدم کرد و بنابر اسناد مرکز ضدتروریسم وست پوینت، به نظر می رسد المولی در ژانویه 2008 تعداد زیادی از آنها را شناسایی کرده است.

این اسناد نشان می داد که 11 نفر از 20 نفری که در شهادتهای او آمده اند، واقعی هستند و بسیاری از آنها بعداً با زندان یا مرگ روبرو شده اند.

اعترافات المولی همچنین در کشته شدن «محمد بزونة»، امیر نظامی در موصل در سال 2008، و «معز عبدالله»، پسر مفتی بزرگ سابق القاعده در سال 2009 و همچنین دستگیری فراس اللهیبی، که در سال 2008 موصل را با القاعده تصرف کرد، نقش داشت.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا