اقتصادیسرخط خبرها

عربستان 20 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی اختصاص می دهد

رئیس سازمان هوش مصنوعی عربستان اعلام کرد که این کشور قصد دارد طی 10 سال، 20 میلیارد دلار در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند.

میدل ایست نیوز: عربستان اعلام کرد که 20 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در تکنولوژی هوش مصنوعی طی 10 سال آینده اختصاص می دهد.

«عبدالله بن شرف بن جمعان الغامدی»، رئیس سازمان هوش مصنوعی و اطلاعات عربستان در نشستی در حاشیه نشست های گروه G20 تصریح کرد: از اکنون تا سال 2030 به مقدار 20 میلیارد دلار در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی گفت: هدف ما ایجاد بیش از 300 شرکت نوپا در زمینه هوش مصنوعی از اکنون تا سال 2030 است و امیدواریم که هوش مصنوعی به عنوان مولفه ای برای اقتصاد جایگزینی از طریق شرکت های نوپا و نوآور باشد.

الغامدی با اشاره به اینکه سهمی برای سرمایه گذاری های خارجی و دیگری سهم سرمایه گذاری های محلی در این بخش وجود دارد، افزود: عربستان سعودی هوش مصنوعی را منبع پس انداز و درآمد اضافی می داند.

گفتنی است که عربستان سعودی امسال ریاست گروه G20 را برعهده دارد و میزبان اجلاس رهبران G20، به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، و از 21 تا 22 نوامبر است.

گروه G20 گروهی متشکل از وزرای اقتصاد (دارائی) و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر دنیا است.

گروه G20 متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع 85 درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را در بر دارند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا