خبر اولسیاسی

تأکید تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی به مذاکره برای تحقق صلح با اسرائیل

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی خود به مذاکره برای تحقق صلح با اسرائیل در چارچوب قطع نامه های بین المللی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی خود به مذاکره برای تحقق صلح با اسرائیل در چارچوب قطع نامه های بین المللی تأکید کرد.

به گزارش «القدس العربی» دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه ای از پیشنهاد روسیه و سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست اعضای کمیته چهارجانبه بین المللی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل و بررسی راه های پیشبرد روند صلح در اراضی فلسطینی استقبال کرد.

در این بیانیه از موضع کمیته چهارجانبه که در آن تأکید شده که اقدام فلسطین برای برقراری روابط شرط لازم برای اعتمادسازی و بازگشت به مذاکرات مستقیم درباره مسائل اصلی و یافتن راه حل نهایی است و نیز از ارزیابی مثبت کمیته چهارجانبه از اقدام فلسطین در این باره استقبال شده است.

این بیانیه همچنین از اظهارات نماینده روسیه که ثبات دائم در خاورمیانه را مشروط به یافتن راه حل عادلانه مناقشه فلسطین و اسرائیل در چارچوب قوانین بین المللی و براساس اصل دو کشوری دانسته قدردانی شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز پیش خبر داد که بعد از 6 ماه از توقف کامل هرگونه مراوده با اسرائیل، هماهنگی امنیتی خود با اسرائیل را از سر می گیرد.

این تصمیم با اعتراض گسترده گروه های مقاومت فلسطینی مواجه شده و مذاکرات آشتی داخلی میان فلسطینیان را به تعلیق درآورده است.

«باسم نعیم»، رئیس شورای روابط خارجی، در جنبش حماس تأکید کرد که تصمیم تشکیلات خودگردان درباره ازسرگیری هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل اقدامی بسیار منفی و ضربه‌ای کار بر همه روندی بود که نیروهای فلسطینی در ماه‌های اخیر طی کرده بودند.

او گفت که این اقدام به روند صلح آسیب شدید زد و بسیار طول خواهد کشید تا این روند ازسر گرفته شود و همه گروه‌ها به آغاز دوباره مذاکرات رضایت دهند.

وی افزود که فتح چگونه می‌خواهد هم با اسرائیل روابط خود را ازسر بگیرد هم همه انواع مقاومت را به رسمیت شناسد و پیش گیرد؟

هم‌زمان منابعی در تشکیلات خودگردان در رام الله تأکید کرده‌‌اند که محمود عباس تصمیم خود را به توقف روند مذاکرات صلح میان فلسطینیان گرفته است.

این منابع گفته‌اند که عباس از زمانی که مطمئن شد که کفه بایدن در انتخابات امریکا سنگین است تصمیم خود را گرفت.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا