سرخط خبرهاسیاسی

تسلط انصارالله یمن بر پایگاه راهبردی ماس؛ مقدمه‌ای برای پیشروی به سمت استان نفت‌خیز مارب

انصارالله یمن با تسلط بر آخرین پایگاه راهبردی نیروهای دولتی مورد حمایت عربستان در غرب استان مارب، حلقه را بر این استان نفت‌خیز در شرق یمن تنگ‌تر کرد.

میدل ایست نیوز: نیروهای انصارالله یمن با تسلط بر آخرین پایگاه راهبردی نیروهای دولتی مورد حمایت عربستان در غرب استان مارب، حلقه را بر این استان نفت‌خیز در شرق یمن تنگ‌تر کردند.

تسلط انصارالله بر پایگاه ماس واقع در غرب استان مارب پس از آن صورت گرفت که این گروه یک ماه با نیروهای عبدربه منصور در چندین محور درگیری نظامی داشتند و جنگنده‌های سعودی و اماراتی به صورت روزانه مواضع نیروهای انصارالله یمن را بمباران می کردند.

در همین رابطه، منبعی نظامی به العربی الجدید گفت: نیروهای عبدربه منصور و عناصر قبیله‌ای پس از افزایش حملات توپخانه‌ای انصارالله و کشته و زخمی شدن شماری از رهبران برجسته نظامی طی روزهای اخیر، ترجیح دادند تا این پایگاه را ترک کنند.

منبع مذکور که نخواست نامش ذکر شود، اظهار داشت: بیش از 20 خودروی نظامی به همراه توپ‌ها و دیگر ادوات نظامی که ائتلاف عربستان و امارات در اختیار نیروهای عبدربه منصور قرار داده بود، پایگاه ماس را تخلیه و به سمت منطقه نظامی سوم در تداوین و صحن الجن عقب‌نشینی کردند.

به گفته منابع نظامی و قبیله‌ای، پایگاه ماس تنها 50 کیلومتر با مرکز استان مارب فاصله دارد و علیرغم اینکه این پایگاه فاصله تقریبا زیادی با میادین نفت صافر و الرویک دارد اما از دست دادن این پایگاه به معنای از دست رفتن یکی از استحکامات دفاعی مهم نیروهای عبدربه منصور به شمار می رود.

نیروهای انصارالله یمن پس از تسلط بر پایگاه نظامی ماس، توانستند امنیت جبهه العتق، جبل صلب و فرضه نهم را به صورت کامل در برابر حملات نیروهای مخالف تامین کنند.

اقدام نیروهای انصارالله یمن در تسلط بر پایگاه ماس، این امکان را برای آنها فراهم کرد تا با پیشروی راحت‌تر، میادین نفتی استان مارب را در اختیار گیرند، امری که می‌تواند تاثیر مثبتی بر وضعیت اقتصادی مناطق تحت سیطره انصارالله داشته باشد علاوه بر این، با سلطه انصارالله بر استان مارب، این گروه به مرزهای عربستان نزدیک‌تر می شود که این امر، اهمیت نظامی پررنگی در نبرد یمن دارد و مواضع عربستان در عمق خاک این کشور آسان‌تر مورد حمله انصارالله قرار خواهد گرفت.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا