سرخط خبرها

دیدار وزیر امور خارجه امریکا با ولیعهد ابوظبی

وزیر امور خارجه امریکا، با ولیعهد ابوظبی دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه میان امارات و امریکا و راه های تقویت آن گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا امروز با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که در کاخ «الشاطئ» برگزار شد دو طرف به بررسی روابط همکاری و دوستی امارات و امریکا و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف علاوه بر برخی مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک پرداختند.

طرفین همچنین در مورد تحولات منطقه و خاورمیانه، تلاش ها و اقدامات با هدف حل بحران های منطقه و مهار تنش در آنها از طریق گفتگو و راه های دیپلماتیک و اقدام مشترک برای حمایت از پایه های صلح و ثبات منطقه ای علاوه بر خطرات افراط گرایی، تروریسم، سخنان نفرت انگیز و تحریک کننده، و نیاز به اقدامات موثر بین المللی برای مقابله با آنها، تبادل نظر کردند.

پمپئو و بن زاید درباره توافق صلح میان اسرائیل و امارات و اهمیت آن برای آغاز مرحله ای جدید در روابط و همکاری بین کشورها در منطقه خاورمیانه علاوه بر اعتماد به آن برای تثبیت امنیت و صلح و ثبات و تحقق شکوفایی ملت های منطقه رایزنی کردند.

در این دیدار همچنین به نتایج گفتگوی استراتژیک امارات و امریکا که در اکتبر گذشته آغاز شد و نقش آن در تقویت تفاهم بین دو کشور، تعمیق روابط دوجانبه و سوق دادن آنها به افق های وسیع تر در زمینه های مختلف به نفع دو ملت دوست پرداخته شد.

به گفته خبرگزاری رسمی امارات (وام) در این دیدار، «طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی امارات، «عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات، «یوسف مانع العتیبه»، سفیر امارات در امریکا، «محمد مبارک المزروعی»، سرپرست دیوان ولیعهد ابوظبی و هیئت همراه وزیر امور خارجه امریکا نیز حضور داشتند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا