سرخط خبرهاسیاسی

یکی از رهبران ائتلاف الفتح: آتش‌بس پیشین میان مقاومت و امریکا بعد از دیدار ابوفدک با پلاسخارت آغاز شد/آتش‌بس جدیدی در کار نیست

یکی از رهبران ائتلاف الفتح تاکید کرد آتش‌بس گروه‌های مقاومت بعد از دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد با رئیس ستاد عملیات سازمان الحشد الشعبی آغاز شد.

میدل ایست نیوز: «غنضفر البطیخ»، از رهبران ائتلاف الفتح تاکید کرد آتش‌بس گروه‌های مقاومت بعد از دیدار «جنین هنیس پلاسخلارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد با «عبدالعزیز المحمداوی»، رئیس ستاد عملیات سازمان الحشد الشعبی آغاز شد.

البطیخ در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد تلاش کرد پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا آرامش و آتش‌بس برقرار شود و در دیدار با المحمداوی ملفب به «ابوفدک» در این باره گفت‌وگو کرد چرا که وی روابط خوب و حسنه‌ای با همه گروه‌های مقاومت دارد و بعد از این دیدار آتش‌بس برقرار شد که بعد از حمله راکتی سه‌شنبه گذشته این آتش‌‍بس به پایان رسید.

وی اظهار داشت: حرف و حدیث‌ها درباره آتش‌بس جدید میان گروه‌های مسلح و امریکا با میانجیگری ایران نادرست است و هیچگونه آتش‌بس جدیدی در کار نیست اما همه برای آرام‌سازی اوضاع و عدم بروز تنش جدید در عراق تلاش می‌کنند.

این در حالی است که «قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق پیشتر در مصاحبه تلویزیونی تاکید کرده بود نماینده سازمان ملل در امور عراق هیچ نقشی در توقف این حملات نداشته و او افزود که توقف این حملات مشروط به سلطه عراق بر آسمان های خود و تعیین جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی بود که هر دوی این شرط ها عملی نشده است.

او هادی العامری رئیس ائتلاف فتح را چهره ای محوری‌ خواند که برای توقف این حملات تلاش کرد.

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق همچنین تاکید کرده بود که تصمیم گروه‌های مسلح عراقی درباره عدم تعرض نیروهای امریکایی به پایان رسیده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا