سرخط خبرها

تاکید وزرای خارجه اردن و روسیه بر افزایش همکاری و هماهنگی برای تحقق ثبات در منطقه

وزرای امور خارجه اردن و روسیه در گفت وگویی تلفنی درباره افزایش همکاری ها و هماهنگی دوجانبه در مسائل منطقه ای برای تحقق ثبات منطقه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن و «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه اردن امروز دوشنبه درباره تداوم کار برای افزایش همکاری بین دو کشور و تشدید مشاوره و هماهنگی در مسائل منطقه ای و راه های حل بحران های منطقه و تحقق امنیت و ثبات رایزنی کردند.

دو طرف در تماسی تلفنی بر استحکام روابط اردن و روسیه و اهمیت پیشرفت روابط فیمابین در زمینه های مختلف به صورتی که با چشم انداز «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه که روابط را به سوی افق های گسترده تری از همکاری اثرگذار بین نهادها هدایت می کنند هماهنگ است تاکید کردند.

الصفدی و لاوروف به بررسی تحولات منطقه و تبادل نظر درباره راه های تعامل با آخرین تحولات و هماهنگی بین تلاش ها برای حل بحران های منطقه پرداختند.

تحولات قضیه فلسطین و تداوم تلاش ها برای آغاز مجدد مذاکرات جدی و اثرگذار برای حل درگیری ها بر اساس راه حل ایجاد دو کشور مطابق با قوانین بین المللی و طرح صلح عربی به عنوان راهی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر از دیگر مسائل بود که دو طرف درباره آن گفت وگو کردند.

وزرای خارجه اردن و روسیه همچنین به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه که وحدت و انسجام سوریه را حفظ کرده و امنیت و ثبات آن را بازیابی می کند بر ادامه همکاری ها و بر اهمیت جلسات کمیته قانون اساسی که تحت نظارت سازمان ملل برگزار می شود و لزوم حمایت از آن به عنوان گامی مهم در راه دستیابی به یک راه حل سیاسی، تاکید کردند.

دو وزیر توافق کردند که رایزنی ها و هماهنگی ها را ادامه دهند و در اسرع وقت برای پیگیری گفتگوهای خود در مورد موضوعات منطقه ای و راه های تقویت روابط دو جانبه دیدار کنند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا