خبر اولسیاسی

فشار پارلمان عراق به دولت برای اعلام نتایج تحقیقات درباره ترور شهید سلیمانی و المهندس

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق برای تسریع در اعلام نتایج تحقیقات درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، دولت عراق را تحت فشار قرار می دهد.

میدل ایست نیوز: پارلمان عراق اعلام کرد که برای تسریع در ارسال نتایج تحقیقات در خصوص ترور شهید «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس الحشد الشعبی به دولت فشار می آورد.

«مهدی نقی امرلی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت وگویی با خبرگزاری «المعلومه» گفت: دولت عراق موظف است طی روزهای آینده، نتایج تحقیقات درباره پرونده ترور شهید سلیمانی و شهید المهندس را اعلام و همچنین اسامی کسانی را که در اجرای این جنایت با امریکا همکاری کرده اند فاش کند.

امرلی تاکید کرد که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق برای تسریع در ارسال نتایج تحقیقات مرتبط با حملات به مواضع الحشد الشعبی و ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بر دولت فشار خواهد آورد و به محض دریافت گزارش گام هایی را اتخاذ خواهد کرد.

شهید سلیمانی و المهندس و همراهانشان در ژانویه 2020 در حمله هوایی امریکا به کاروان آنها در فرودگاه بین المللی بغداد به شهادت رسیدند.

پیش از این «مختار الموسوی»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق، وزارت امور خارجه را به تاخیر در پرونده خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق متهم کرده بود.

الموسوی در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه»، گفته بود که «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، بیش از دو هفته به نامه های کمیسیون روابط خارجی پارلمان درباره پرونده حضور نیروهای خارجی در عراق پاسخ نداده است.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا