خبر اولسرخط خبرها

وزیر دفاع عراق از دیدار با فرمانده نیروی قدس در سفرش به تهران خبر داد

وزیر دفاع عراق، تأکید کرد که هدف اصلی‌اش از سفر به ایران بازدید از صنایع دفاعی ایران و به موجب روابط حسن هم‌جواری بوده است.

میدل ایست نیوز: «جمعه عناد السعدون»، وزیر دفاع عراق، تأکید کرد که هدف اصلی‌اش از سفر به ایران بازدید از صنایع دفاعی ایران و این سفر سفری عادی به موجب روابط حسن هم‌جواری بوده است.

او در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که تعدادی از قراردادهای تسلیحاتی سابق عراق ازجمله قرارداد با اوکراین قراردادهای خوبی نبوده و باعث شده که 72 میلیون دلار اموال عراق در بانک تجاری عراق بلوکه شود.

السعدون افزود که برای آزادشدن این اموال و خرید سلاح‌های باکیفیتی که ارتش عراق به آن نیاز دارد تلاش می‌کند و گفت که بسیاری کشورها آماده فروش سلاح به عراق به صورت نسیه هستند.

او درباره سفرش به ایران که در برخی رسانه‌های عراقی حاشیه هایی به دنبال داشت گفت که در این سفر هیچ توافق‌نامه‌ای امضا نشده و با 5 مقام ایرانی ازجمله فرمانده نیروی قدس سپاه و همچنین از سه نمایشگاه سلاح دیدار کرده است.

السعدون درباره سفرش به فرانسه نیز تأکید کرد که هدف از این سفر موضوع تسلیحات بوده و همتای فرانسوی اش رسما از او دعوت کرده است.

وی گفت که در فرانسه از خط تولید هواپیمای رافال و موشک‌های هوابرد و نیز توپ‌های کوچکی که بردشان به 60 کیلومتر می‌رسد و همچنین انواع تانک و زرهی دیدن کرده و شخصا نظرش خرید آنها برای ارتش عراق است.

وزیر دفاع عراق تأکید کرد که گزارش این دیدارها را برای نخست‌وزیر نوشته و در جلسات آتی هیئت وزیران مورد بحث قرار خواهد گرفت و در صورت تصویب قراردادها بسته خواهد شد.

او گفت که خرید جنگنده‌های رافال نسل چهار پلاس را دستاوردی مهم برای خود می‌داند.

جمعه عناد السعدون در نیمه ماه جاری میلادی در سفری رسمی به تهران با وزیر دفاع، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه، دبیر شورای عالی امنیت ملی، و فرمانده نیروی قدس سپاه دیدار کرد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا