اقتصادیسرخط خبرها

توافق نامه سازمان بین المللی کار و اتحادیه اروپا برای بهبود وضعیت مشاغل در عراق

هدف از این توافق نامه راه اندازی پروژه ای برای حل برخی مسائل ناشی از شیوع کرونا در بازار کار عراق و تعیین چشم اندازهای کلان برای بهبود وضعیت بازار کار است.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا و سازمان بین المللی کار توافق نامه ای برای بهبود وضعیت مشاغل در عراق و قانونمند کردن آن امضا کردند.

هدف از این توافق نامه راه اندازی پروژه ای به ارزش 3 میلیون دلار برای حل برخی مسائل ناشی از شیوع کرونا در بازار کار عراق و تعیین چشم اندازهای کلان برای بهبود وضعیت بازار کار است.

براساس بیانیه رسمی سازمان بین المللی کار، این پروژه بر بخش کشاورزی و تقویت نظام بازرسی براساس معیارهای جهانی از راه سیاست گذاری و تقویت توانمندی ها و بهبود سلامت شغلی از راه تعیین سیاست ملی و برنامه ملی سلامت شغلی با مشورت فعالان اجتماعی و نیز حمایت فنی دولت به خصوص بازرسان و کارکنان بخش سلامت شغلی و حرفه ای تمرکز خواهد کرد.

افزایش آگاهی درباره استانداردهای حرفه ای اشتغال و اصول و حقوق کارگران از دیگر اهداف این پروژه دانسته شده است.

«عادل الرکابی»، وزیر کار و امور اجتماعی عراق، این پروژه را فرصتی بزرگ برای همکاری با شرکای عراق در سازمان بین المللی کار و اتحادیه اروپا برای بهبود شرایط اشتغال در عراق دانست.

«مارتین هوت»، سفیر اتحادیه اروپا در عراق، نیز تأکید کرد که دستیابی به شغل مناسب اصلی ترین راه عبور از فقر است، اما این فقط گام اول است و شغل باید موجب امنیت برای همه افراد جامعه شود.

وزارت کار و امور اجتماعی عراق اخیرا با همکاری سازمان های مردم نهاد داخلی و سازمان بین المللی کار برنامه «کار مناسب» را در عراق راه اندازی کرده اند که هدف از آن فراهم آوردن شغل مناسب و قرار دادن این موضوع در اولویت سیاست گذاری های اجتماعی و اقتصادی است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا