خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

مطرح شدن متهمان تازه در حادثه انفجار بندر بیروت

نماینده دادستان لبنان در حادثه انفجار بندر بیروت از مجلس این کشور خواست که چند وزیر فعلی و سابق را به علت تخلف هایی که احتمالا در بروز این حادثه سهیم بوده احضار کند.

میدل ایست نیوز: نماینده دادستان لبنان در حادثه انفجار بندر بیروت از مجلس این کشور خواست که چند وزیر فعلی و سابق را به علت تخلف هایی که احتمالا در بروز این حادثه سهیم بوده احضار کند.

بندر بیروت در 4 اوت گذشته شاهد آتش سوزی گسترده به علت انفجار صدها تُن نیترات آمونیوم بود که بیش از 200 جان باخته و هزاران زخمی در پی داشت و بخش های بزرگی از پایتخت لبنان را ویران کرد.

در پی این حادثه دولت «حسان دیاب» استعفا داد هرچند به علت اختلافات سیاسی هنوز دولت جدیدی تشکیل نشده و دولت مستعفی به صورت پیشبرد امور فعالیت می کند.

شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» امروز (چهارشنبه 25 نوامبر) به نقل از منابع قضایی لبنانی خبر داد که قاضی فادی صوان در نامه ای رسمی به مجلس لبنان تأکید کرده که تحقیقات و بازپرسی های انجام شده از تعدادی از وزرای فعلی و سابق نشان می دهد که آنها در این حادثه مسئول بوده و در موضوع انتقال محموله نیترات آمونیوم از بندر بیروت کوتاهی کرده و متهم هستند.

این منابع افزوده اند که این قاضی از مجلس خواسته که وزرای کار دولت مستعفی و سه دولت سابق، وزرای دارایی دولت مستعفی و دولت سابق، وزرای دادگستری دولت مستعفی و سه دولت سابق را احضار کند.

براساس قوانین لبنان، هرگونه اتهامی علیه وزرا و نخست وزیران و رؤسای جمهور باید در مجلس پیگیری شود و مجلس محل محاکمه آنان است.

حکومت لبنان پیش از این اجازه تحقیقات بین المللی درباره این حادثه را نداد و در تحقیقات داخلی 25 مقام ازجمله مسئولان بلندپایه بندر بیروت بازداشت شدند.

در تحقیقات اولیه حکومت لبنان درباره این حادثه، کارشناسان فرانسوی و امریکایی از اف بی آی حضور داشتند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا