خبر اولسیاسی

«فؤاد حسین»: فعالیت داعش در عراق افزایش یافته است/ کسی عادی سازی روابط با اسرائیل را با ما مطرح نکرده است

وزیر امور خارجه عراق گفت که داعش همچنان در برخی نقاط عراق حضور دارد و در مقایسه با چند ماه پیش فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، تأکید کرد که گروه تروریستی داعش در مقایسه با ماه‌های گذشته فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

وزیر امور خارجه عراق که به مسکو سفر کرده در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که داعش همچنان در برخی نقاط عراق حضور دارد و در مقایسه با چند ماه پیش فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

وی تأکید کرد که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد تروریست‌های داعش در برخی نقاط از استان‌های انبار و کرکوک و دیالی و استان نینوا حضور و فعالیت دارند.

حسین در پاسخ به سؤالی درباره امکانات و توانایی‌های ارتش عراق برای مقابله با تروریست‌های داعش در صورت خروج نیروهای امریکایی گفت که هنوز برخی هسته‌های تروریستی در برخی نقاط عراق و سوریه فعال‌اند و این بر وضعیت امنیتی عراق تأثیر می‌گذارد و افزود که طبعا عراق همچنان نیازمند همکاری اطلاعاتی و تسلیحاتی با دیگر کشورهاست و همچنان در مسائل امنیتی نیازهایش برطرف نشده است.

او تأکید کرد که وقتی از خروج نیروهای امریکایی از عراق سخن گفته می‌شود منظور نیروهای رزمی است و مستشاران نظامی به حضور خود ادامه می‌دهند و همکاری‌ها در عرصه اطلاعاتی و آموزشی مسئله دیگری است.

وزیر خارجه عراق افزود که عراق روابط گسترده‌ای با بسیاری کشورها دارد و نوع حضور نیروهای خارجی در عراق از نیروهای رزمی به مستشاران و یا هیئت‌های همکاری‌ نظامی و اطلاعاتی و آموزشی تبدیل خواهد شد.

او همچنین تأکید کرد که در روسیه درباره مسائل امنیتی و نظامی گفت‌وگو کرده و خبر داد که وزیر دفاع عراق به زودی به مسکو سفر خواهد کرد.

فؤاد حسین در پاسخ به پرسشی درباره خرید سلاح از روسیه نیز گفت که چنین موضوعی در مذاکرات وی مطرح نبوده و افزود که دو طرف در حال تنظیم 14 یادداشت تفاهم هستند که امیدوار است در نشست آتی شورای روابط عراق و روسیه امضا شود.

وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد که جامعه عراق همواره پشتیبان مسئله فلسطین بوده و عراق از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود دفاع می کند و هرگز موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل با عراق مطرح نشده است.

او گفت که مسئله فلسطین نه فقط بخشی از سیاست خارجی که بخشی از سیاست داخلی عراق است و بدین لحاظ جامعه عراق با دیگر جوامع عربی تفاوت هایی دارد و افزود که افکار عمومی عراق از آن دفاع می کند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا