خبر اولسرخط خبرها

«مکرون» در نامه ای به «عون» خواستار پایبندی نیروهای سیاسی لبنان به طرح فرانسه شد

مکرون از همتای لبنانی خود خواست که از همه نیروهای سیاسی با قاطعیت بخواهد که منافع فردی را کنار گذارند و منافع عالی لبنان و ملت لبنان را در نظر بگیرند.

میدل ایست نیوز: «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، بار دیگر خواستار پایبندی نیروهای سیاسی لبنان به طرح خود برای حل بحران سیاسی این کشور شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، مکرون در نامه‌ای به همتای لبنانی خود «میشل عون»، به مناسبت سالروز استقلال لبنان تأکید کرد که بحران چندجانبه لبنان در همه عرصه‌های اقتصادی و مالی و اجتماعی و سیاسی اتخاذ تدابیری قاطع را لازم می‌آورد.

او افزود که راه حل این بحران مشخص است و آن همانا احیای طرحی است که همه نیروهای سیاسی لبنان در اول سپتامبر نسبت به اجرای آن ابراز پایبندی کردند.

مکرون از همتای لبنانی خود خواست که از همه نیروهای سیاسی با قاطعیت بخواهد که منافع فردی را کنار گذارند و منافع عالی لبنان و ملت لبنان را در نظر بگیرند.

او تأکید کرد که رئیس جمهور لبنان در تشکیل دولتی از چهره‌های شایسته که مورد اعتماد و دارای توانایی برای اجرای تعهدات لبنان باشد «مسئولیتی ویژه» دارد.

رئیس جمهور لبنان همچنین تأکید کرد که فرانسه با همکاری شرکای خود برای برگزاری کنفرانس حمایت از ملت لبنان تلاش می‌کند.

 روز گذشته نشریه رسمی عراقی «الصباح» به نقل از «منابع موثق» خبر داد که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، یازدهم دسامبر به بیروت سفر خواهد کرد.

براساس این گزارش هدف ماکرون از این سفر بررسی مستقیم موانع اجرای طرح وی برای نجات لبنان و تشکیل دولت موقت در این کشور است.

این نشریه افزوده که طرح مکرون برای حل بحران لبنان مورد حمایت اتحادیه اروپا نیز قرار گرفته و او قرار است با پشتیبانی اتحادیه اروپا برای پیشبرد و اجرای طرح خود تلاش کند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا