خبر اولسیاسی

تاکید مجدد «سید مقتدی صدر» بر تصاحب منصب نخست‌وزیری عراق

رهبر جریان صدر در خطبه‌ نماز جمعه همزمان با تظاهرات طرفداران خود در میدان بغدادالتحریر مجددا بر دستیابی به منصب نخست‌وزیری تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر در خطبه‌ نماز جمعه همزمان با تظاهرات طرفداران خود در میدان التحریر بغداد مجددا بر دستیابی به منصب نخست‌وزیری تاکید کرد.

صدر امروز جمعه بعد از حضور طرفداران خود در میدان التحریر بغداد، تصریح کرد ما ملزم به دفاع از دین، عقیده و میهن‌مان در برابر ازهم پاشیدگی، انحراف، الحاد علنی و افزایش فسق و فجور و ناهنجاری‌های اخلاقی و تقلید از غرب کافر هستیم

وی افزود: ما همچنین موظف به دفاع از اعتقادات دینی خود به شیوه‌های مشروع و نه خشونت، قتل، آتش زدن، به صلیب کشیدن، بستن راه‌ها یا اشغالگری و بمباران و ظلم هستیم.

رهبر جریان صدر اظهار داشت: ما ملزم به دفاع از عراق در برابر فاسدانی هستیم که بر مناصب و جایگاه‌های حساس در کشور چنگ انداخته اند، پروژه اصلاح‌طلبانه امانتی بر گردن ماست و از آن روی نخواهیم گرداند.

وی با بیان اینکه ما انقلاب‌مان علیه ظلم، اشغالگری و فساد و انحراف را از انقلاب امام حسین (ع) آموخته‌ایم، عنوان کرد: ما چشم طمعی به قدرت نداریم و تنها خواهان رحمت و توفیق و نصرت الهی هستیم.

صدر در ادامه گفت: برخی خواهان تسلط بر مردم و غارت منابع و ثروت‌های کشور و برخی نیز خواستار باقی ماندن عراق تحت سیطره شرق یا غرب هستند، گروهی دیگر نیز خواهان عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و امور دیگر هستند.

وی گفت: ما ملزم به دفاع از عراق در پارلمان با اکثریت صدری هستیم، اکثریتی که به اصلاحات، دین، عقیده و وطن، ایمان راسخ دارند و با وحدت و چشم‌پوشی از اختلافات و طمع‌ورزی‌ها حاضرند دنیای خود را برای دین‌شان فدا کنند  تا این چنین شایسته منصب نخست‌وزیری پدرانه و عدالت‌محوری شویم که به وطنش عشق می ورزد و خواهان اقتدار، استقلال، حاکمیت و رفاه عراق بدون حضور فاسدان، اشغالگران، تروریست‌ها و منحرفان است.

صدر پیش از این نیز تمایل خود برای تصاحب منصب نخست‌وزیری از طریق کسب اکثریت پارلمانی در انتخابات زودهنگام آتی را اعلام کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا