سرخط خبرهاسیاسی

حضور طرفداران جریان صدر در میدان التحریر بغداد+تصاویر

طرفداران جریان صدر برای اقامه نماز جمعه و برگزاری تظاهرات در میدان التحریر بغداد حضور پیدا کردند.

میدل ایست نیوز: تظاهرات‌کنندگان وابسته به جریان صدر در میدان التحریر بغداد حضور یافته و لحظاتی پیش اقامه نماز جمعه را آغاز کردند.

پیش از این، منابع خبری از حضور شماری از اعضای ائتلاف پارلمانی سائرون عراق از جمله «علاء الربیعی»، «قصی الیاسری»، و «غایب العمیری» در میدان التحریر خبر داده بودند.

در همین رابطه، الربیعی در سخنانی تصریح کرد: جریان صدر تنها گروهی است که می‌تواند کشور را در مرحله آتی مدیریت کند همچنین منصب نخست‌وزیری سهم این جریان است و تظاهرات جمعه اثباتی بر تعلق منصب مذکور به جریان صدر و طرفداران آن است. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که جریان صدر در همه کابینه‌های تشکیل شده، حضوری پررنگ داشته است.

وی با بیان اینکه تظاهرات جمعه، سازماندهی بالای طرفداران جریان صدر و اطاعت آنها از رهبرشان و نیز آمادگی  این جریان برای انتخابات آتی را نشان خواهد، اظهار داشت: حرف و حدیث‌ها مبنی بر اینکه این تظاهرات، تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است، امری غیرمنطقی است چرا که طرفداران صدر آمادگی کامل دارند تا به هنگام نیاز به ندای وطن پاسخ دهند.

«سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر پیش از این به صراحت اعلام کرده بود که این جریان برای تصاحب منصب نخست‌وزیری در دولت آتی عراق تلاش می کند.

منبع
العربی الجدیدبغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا