سرخط خبرها

رایزنی «محمود عباس» و پادشاه اردن درباره فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و پادشاه اردن در دیداری با یکدیگر به بررسی مساله فلسطین و مسائل دارای اهمیت مشترک پرداختند.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که طی سفری رسمی به اردن رفته است، با «عبدالله دوم»، پادشاه اردن دیدار و درباره قضیه فلسطین و برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک گفت وگو کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) در این دیدار که در شهر العقبة برگزار شد پادشاه اردن بر موضع ثابت کشورش در حمایت از قضیه فلسطین و ایستادگی دائم در کنار ملت فلسطین تاکید کرد.

از طرفی دیگر عباس نیز تاکید کرد که مواضع حامیانه اردن که آخرین آن تاکید پادشاه بر محوریت قضیه فلسطین و اهمیت تداوم تلاش ها برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بود بر عمق روابط بین دو رهبر و ملت برادر تاکید دارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از پادشاه اردن به دلیل مواضع حامیانه از فلسطین و حقوق ملت فلسطین در آزادی و استقلال قدردانی و تشکر کرد.

در این دیدار «حسین الشیخ»، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس اداره کل امور مدنی فلسطین، سرلشکر «ماجد فرج»، رئیس سرویس اطلاعات فلسطین و «حسین بن عبدالله»، ولیعهد اردن، «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن و سرلشکر «احمد حسنی»، رئیس سرویس اطلاعات اردن حضور داشتند.

پیش از این پادشاه اردن بر محوریت قضیه فلسطین و اهمیت تداوم تلاش ها برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر مورد قبول ملت ها و بر اساس قوانین بین المللی و مصوبات قانونی بین المللی تاکید کرده بود.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا