اجتماعیسرخط خبرها

افزایش میانگین بیکاری در اردن به 24درصد در سایه اپیدمی کرونا

میانگین بیکاری در اردن در سایه پیامدهای اپیدمی کرونا به سطح بی‌سابقه 24 درصد افزایش پیدا کرده است

میدل ایست نیوز: میانگین بیکاری در اردن در سایه پیامدهای اپیدمی کرونا به سطح بی‌سابقه 24 درصد افزایش پیدا کرده است؛ اپیدمی که همه فعالیت‌های اقتصادی در این کشور به ویژه بخش گردشگری را تحت الشعاع خود قرار داده و منجر به بازگشت هزاران کارگر اردنی فعال در خارج به ویژه کشورهای شورای همکاری به اردن شده است.

اداره آمار دولتی اردن در گزارش سه‌ماهه خود اعلام کرده است که میانگین بیکاری در اردن در سه‌ماهه سوم سال جاری با 4.8 درصد افزایش نسبت به سال 2019 میلادی به 23.9 درصد رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده، میانگین بیکاری در میان دارندگان مدارک دانشگاهی به 27.7 درصد، افراد دیپلمه به 53.1 درصد و افراد دارای مدارک تحصیلی پایین‌تر از دیپلم به 46.9 درصد رسیده است.

بر اساس آمار موجود، میانگین بیکاری افراد 15-19 ساله و 20 -24 ساله به ترتیب 53.1 درصد و 45درصد بوده و در سطح استان‌ها، استان الطفیله در جنوب اردن با 28.5 درصد بالاترین و استان الکرک با 18.4 درصد کمترین میزان بیکاری را دارند.

پیامدهای سنگین بحران کرونا و به تبع آن تصمیمات دولت‌ها به ویژه کشورهای شورای همکاری برای مقابله با شیوع آن و محدودیت‌ای اعمال شده منجر به افزایش شدید میانگین بیکاری و بازگشت هزاران اردنی شاغل در خارج به اردن شده و به شدت درآمدهای اردن از بخش گردشگری را تحت تاثیر خود قرار داده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا