سرخط خبرها

عراق جو علوفه ای به ایران می فروشد

شورای وزیران عراق، فروش جو علوفه ای به ایران را در نشست امروز خود تصویب کرد.

میدل ایست نیوز: نشست هفتگی شورای وزیران عراق امروز سه شنبه به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق برگزار و برخی از مسائل و موضوعات در دستور کار قرار گرفته بررسی شد.

نخست وزیری عراق تاکید کرد که وزرای دولت همه امکانات در دسترس و تلاش خود را برای خدمت به اهالی استان ذی قار در بخش های بهداشتی، خدماتی، کشاورزی، صنعتی و بازسازی و شهرداری ها به کار گیرند.

وی به آمادگی های فعلی برای موفقیت آمیز بودن انتخابات پارلمانی زودهنگام که قرار است در 6 ژوئن 2021 برگزار شود پرداخت و تاکید کرد که دولت عراق مصمم است که انتخابات در موعد مقررش برگزار شود و موفقیت آمیز باشد.

الکاظمی به همه وزارت ها دستور داد تا موانع پیش روی کمیساریای عالی انتخابات را کاهش داده و از بروکراسی و روال روتینی اجتناب و از تلاش ها برای موفقیت انتخابات حمایت کنند.

نخست وزیری عراق همچنین به گزارش وزیر بهداشت در خصوص آخرین تحولات انتشار ویروس کرونا در عراق گوش سپرد و از همه شهروندان و نهادها خواست به اقدامات پیشگیرانه پایبند بوده و نسبت به اجرای آن سهل انگاری و کوتاهی نکنند.

یکی از مصوبات نشست امروز شورای وزیران عراق موافقت با اصلاح بند 1 مصوبه 92 سال 2020 شورای وزیران عراق فروش جو علوفه ای در انبارهای شرکت های وابسته به وزارت کشاورزی به ایران بود.

بر اساس این مصوبه وزارت کشاورزی عراق به فروش 700 تن جو علوفه ای موجود در انبارهای شرکت های وابسته به وزارت کشاورزی در استان نینوا به همان وضعیت موجود به جمهوری اسلامی ایران به قیمت 125 دلار در تن اقدام می کند.

هزینه خرید از حساب شرکت گاز ایران در بانک تجارت عراق به وزارت دارایی پرداخت خواهد شد تا برای پرداخت حقوق کشاورزان فروشنده محصول جو صرف شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا