سرخط خبرها

برهم صالح در تماس تلفنی با مکرون: باید اتحادی جهانی برای ترویج فرهنگ احترام به عقاید و ادیان شکل بگیرد

رئیس جمهور عراق، در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود تحولات منطقه و ضرورت کاهش تنش و ادامه مبارزه با داعش را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود «امانوئل مکرون» تحولات منطقه و ضرورت کاهش تنش و ادامه مبارزه با داعش را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق، وی در این تماس تلفنی روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و اجرای توافقات امضاشده میان دو کشور را بررسی کرد.

صالح و مکرون ضمن بررسی تحولات منطقه بر ضرورت حفظ آرامش و خویشتنداری و حفاظت از ثبات در منطقه و استفاده از ابزار گفت‌وگو و مذاکره برای کاهش تنش‌ها و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای تأکید کردند.

تقویت حاکمیت ارضی عراق و حمایت از ثبات آن دربرابر دخالت‌ها و تنش‌های منطقه‌ای و توجه به نقش مهم عراق در مبارزه با تروریسم و تثبیت صلح و ثبات در منطقه و همچنین تأمین حمایت بین‌المللی برای نظارت بر اجرای انتخابات پیش رو و ضرورت همکاری در مبارزه با کرونا و کاهش پیامدهای آن از دیگر موضوعات مورد بحث در این مذاکرات بود.

رؤسای جمهور عراق و فرانسه تأکید کردند که همه انواع و ابزارهای تروریسم هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها را هدف قرار داده و از اختلافات ادیان و مذاهب استفاده می‌کند و باید برای مبارزه با افراط‌گرایی و ترویج فرهنگ احترام به ادیان و عقاید انسانی و بستن راه دربرابر افراط‌گرایی و نژادپرستی هم‌بستگی جهانی ایجاد شود.

رئیس جمهور عراق همچنین تأکید کرد که تروریست‌ها در پی تفرقه انداختن میان ملت عراق بودند و برای انجام جنایاتشان فرقی میان مسلمان و مسیحی و صابئی و ایزدی قائل نشدند و این گونه نشان دادند که تروریسم هیچ دین و آیینی ندارد و ملت عراق با اراده ملی خود توانست مانع از دستیابی تروریست ها به اهداف ویرانگرشان شود.

او افزود که عراق با همکاری دوستان و متحدان خود به روند مبارزه با داعش و تعقیب هسته‌های خفته آن و پایان خطر تروریسم برای بشریت تلاش می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا