خبر اولسیاسی

پوستری که روز فتوای جهاد کفایی را به یاد مردم عراق آورد

تصویری از چند کارگر که پوستر اولین کنفرانس «حشد عتبات» را در منطقه‌ای نصب می‌کنند در چند ساعت به خبری داغ در شبکه‌های اجتماعی عراق تبدیل و بارها هم‌رسانی شد.

میدل ایست نیوز: تصویری از چند کارگر که پوستر اولین کنفرانس «حشد عتبات» را در منطقه‌ای نصب می‌کنند با هشتگ «حشد ملت عراق» (حشد الأمة العراقیة) در چند ساعت به خبری داغ در شبکه‌های اجتماعی عراق تبدیل و بارها هم‌رسانی شد.

آنچه این تصویر را خاص کرد، این بود که برخلاف پوسترهای گروه‌های وابسته الحشد الشعبی، عکس هیچ رهبر سیاسی یا نظامی در آن دیده نمی شد، نه عکس فرماندهان گردان‌ها، نه حتی عکس مرجعیت عالی شیعه.

«حازم فاضل»، سخنگوی اولین کنفرانس حشد عتبات تأکید می‌کند که علت محبوبیت شدید این عکس و پخش گسترده آن در شبکه های اجتماعی همین است.

او ضمن ابراز شگفتی از انتشار این پوستر می‌گوید: «واقعیت آن است که خیلی متوجه این موضوع نبودیم، بیشتر تمرکزمان را بر برنامه‌های کنفرانس و مهمانان آن گذاشته بودیم و مسئله اصلی کنفرانس مسائلی بود که در روند انتقال نیروهای حشد مرجعیت از سازمان حشد به دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح پیش می‌آید».

وی تأکید کرد که این پوسترها را در برخی ورودی‌های کربلا نصب کردند اما عکس گرفتن از آن و انتشار آن کار خود مردم بوده و مقامات حشد عتبات اصلا در آن دست نداشته‌اند.

«اما بدون هیچ عکسی؟ نه عکس فرماندهان نه حتی عکس خود مرجعیت عالی؟» فاضل پاسخ می‌دهد: «همان‌طور که می‌دانید ما با جدیت در پی اجرای دستورات مرجعیت هستیم و ایشان دستور داده‌اند که عکسشان در هیچ دفتر و ساختمان دولتی نصب نشود، درمورد فرماندهان هم باید گفت که ما مجموعه‌ای از رزمندگان هستیم که به فتوای  مرجعیت عمل کردیم، ما هیچ پروژه سیاسی و منافع شخصی را دنبال نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم برای خودمان یا فرماندهان ترویج کنیم».

او می‌افزاید: «ما در موضوع عکس ها بسیار محتاط و دقیق عمل‌ می‌کنیم، اخیرا در یک مناسبتی مربوط به تیپ رزمی العباس، در واکنش به نادیده گرفتن شأن یکی از رزمندگانمان، عکس همه شهدای تیپ را نصب کردیم».

سخنگوی کنفرانس حشد عتبات می‌افزاید: مسئولیت ما صیانت از فداکاری‌های شهدایمان و حفظ مسیر درست حشد است که هدف از آن رفع موانع قانونی اجرای تصمیم ارتباط مستقیم با فرمانده کل نیروهای مسلح بود، مردم عراق به ما به دیده احترام و اعتماد نگاه می‌کنند و ما خود را دربرابر این اعتماد مسئول می‌دانیم، ما لشکر سایبری یا امکانات رسانه ای نداریم چون پروژه سیاسی یا رسانه‌ای نداریم، هرچه داریم همان است که مردم درباره ما بازتاب می‌دهند».

اولين كنفرانس حشد عتبات روز پنجشنبه در عتبه مقدس عباسی به فعالیت خود پایان داد.

 

همچنین بخوانید:

بیانیه پایانی کنفرانس حشد عتبات: تیپ های ما مدافع و محافظ وطن و ملت و مطیع دستورات مرجعیت هستند

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا