سرخط خبرهاسیاسی

سخنگوی ائتلاف بین المللی: کاهش شمار نظامیان امریکا در عراق، تاثیر چندانی بر ماموریت کلی ائتلاف ندارد

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش تاکید کرد که کاهش شمار نیروهای امریکا در عراق تاثیر بسزایی در ماموریت و عملیات ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه برای شکست داعش نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: سرهنگ «واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز شنبه تاکید کرد که تصمیم کاهش شمار نیروهای نظامی در عراق تاثیر ناچیزی بر ماموریت کلی نیروهای ائتلاف بین المللی برای شکست داعش دارد.

ماروتو در کنفرانس مطبوعاتی گفت: کاهش شمار نیروهای امریکا در عراق از 3 هزار نفر به 2 و 500 نفر، تاثیر بسزایی در ماموریت و عملیات ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه برای شکست داعش نخواهد داشت.

وی بیان کرد که ائتلاف بین المللی از طریق تامین داده های اطلاعاتی، حمایت لجستیکی و تامین پوشش هوایی نیروهای هم پیمان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضمن اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف در عراق رزمی نیستند بلکه خود نیروهای عراق به صورت مستقل اقدام به عملیات می کنند و ائتلاف تنها از آنها حمایت می کند و به آنها مشورت می دهد توضیح داد که نیروهای ائتلاف بین المللی بیش از 240 هزار نفر از نیروهای عراقی را به خوبی آموزش دادند به صورتی که آنها می توانند به خوبی عملیات خود را انجام دهند.

وی افزود که نقش ائتلاف ارائه مشورت به جای حضور در میدان های جنگ است آنچه که نشان از انتقال از مرحله آموزش به مشورت دارد.

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش تصریح کرد که ائتلاف تلاش می کند تا به شکوفایی و ثبات عراق از طریق نیروهای امنیتی قادر بر دفاع از حاکمیت عراق و تامین امنیت آن در برابر افراط گرایان بدون نیاز به کمک از سوی هیچ طرف خارجی، کمک کند.

ماروتو تاکید کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق با مجوز دولت و در سوریه با ماموریت و اختیار مشخص به موجب قانون بین المللی و مصوبه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد به فعالیت خود ادامه می دهد و به شکست داعش و گروه های وابسته به آن در هر بخشی از عراق و سوریه پایبند است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا