خبر اولسرخط خبرها

«نقشه راه» اتحادیه اروپا برای اصلاحات «فوری و فراگیر» در لبنان

وزرای خارجه اروپا برای اولین بار در سه سال گذشته یادداشتی مشترک درباره لبنان را که توسط آلمان پیشنهاد شده بررسی و تصویب می کنند.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا پیش نویس طرحی تنظیم شده توسط فرانسه و آلمان درباره وضعیت لبنان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش «الشرق الاوسط»، وزرای خارجه اروپا در جلسه فردا (دوشنبه 6 دسامبر) برای اولین بار در سه  سال گذشته یادداشتی مشترک درباره لبنان را که توسط آلمان پیشنهاد شده بررسی و تصویب می کنند.

هدف از تصویب این سند حمایت از تلاش های «امانوئل مکرون» برای حل بحران لبنان در آستانه سومین سفر وی به بیروت تا پیش از پایان سال جاری میلادی است.

منابع دیپلماتیک غربی به این نشریه گفته اند که هدف از تصویب این سند کمک به «حل بحران لبنان به صورتی فوری و جلوگیری از فروپاشی لبنان است و در آن به مسائلی که به نفوذ ایران مربوط می شود هم پرداخته شده است» ضمن آنکه از دولت لبنان خواسته شده که «بدون تأخیر همه اقدامات لازم برای تحقیق شفاف درباره حادثه انفجار بندر بیروت را انجام دهد».

در این سند همچنین از لبنان خواسته می شود که به تعهدات خود درباره اصلاحات اقتصادی عمل کند و از نیروهای سیاسی این کشور هم خواسته می شود که به اختلافات خود پایان دهند تا دولتی قدرتمند بر سر کار آید که ضمن اجرای اصلاحات اقتصادی مذاکرات با صندوق بین المللی پول را در کوتاه ترین زمان ممکن از سر بگیرد و با جدیت مسئله برق در لبنان را پیگیری و با فساد مبارزه کند.

در این سند بر حمایت از لبنان در میزبانی از بیش از یک میلیون آواره سوریه ای و نیز روند مذاکرات ترسیم مرزها میان لبنان و اسرائیل و تقویت توان نظامی ارتش لبنان تأکید شده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا