خبر اولسیاسی

در نخستین سفر خارجی وزیر امور خارجه جدید سوریه بر تحکیم و توسعه مناسبات تهران و دمشق تاکید شد

وزیر امور خارجه سوریه که به تهران سفر کرده است، با «محمد جواد ظریف»، همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه که به تهران سفر کرده است، با «محمد جواد ظریف»، همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

المقداد که به عنوان نخستین سفر خارجی خود پس از تصدی پست وزارت امور خارجه به ایران سفر کرده است، با ظریف درباره مسائل مختلف دوجانبه،منطقه‌ای و بین المللی و همچنین مبارزه مشترک علیه تروریسم مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

دو طرف با اشاره به روابط گسترده و راهبردی بر اراده خود برای گسترش و تحکیم مناسبات تاکید و پیرامون توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه اقتصادی تبادل نظر کردند.

ظریف در ابتدای ملاقات یاد و خاطره «ولید معلم»، وزیر امور خارجه فقید سوریه را گرامی داشت و ضمن تبریک به المقداد، آمادگی خود برای همکاری با وزیر خارجه جدید سوریه را ابراز داشت.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، حمایت تهران از روند آستانه را مورد تاکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد.

ظریف با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست.

وزیر امو خارجه سوریه نیز در این دیدار مراتب تسلیت «بشار اسد»، رئیس جمهور و ملت سوریه به دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت فخری زاده و همچنین سردار شهید سلیمانی را ابراز و برای این دو شهید رحمت واسعه الهی مسالت کرد.

وزیر امور خارجه سوریه با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت‌‌های مستمر ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، به اقدامات ناهنجار امریکا در منطقه که به افزایش تنش‌ها منجر شده است نیز اشاره و آن را در چارچوب ترجیح منافع اسرائیل بر منافع امریکا در منطقه ارزیابی کرد.

المقداد در پایان عزم دولت سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد و همکاریهای مشترک دو کشور در این خصوص را مهم خوانده و آن را گام اساسی جهت بازگشت صلح و آرامش به سوریه دانست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا