خبر اولسیاسی

سیسی خطاب به مکرون: لطفا به گونه ای صحبت نکنید که گویی مصر حاکمان مستبدی دارد

رؤسای جمهوری فرانسه و مصر در دیداری با یکدیگر برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک، اوضاع در لیبی و حقوق بشر در مصر را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر امروز دوشنبه در دیدار با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه درباره آخرین تحولات وضعیت شرق دریای مدیترانه و خاورمیانه گفت وگو کرد.

وی توضیح داد که در دیدار با همتای فرانسوی خود درباره لزوم مقابله با برخی از تحرکات و اقدامات تنش زای برخی از کشورها که حامی تروریسم در منطقه هستند گفت وگو کردند.

السیسی تاکید کرد که راه حل سیاسی برای اوضاع در لیبی تنها راه حل برای ثبات در این کشور است و همه شبه نظامیان باید از این کشور خارج شوند.

از طرفی دیگر مکرون نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با السیسی توضیح داد که در دیدار با همتای مصری خود بر لزوم مخالفت با وضعیت کنونی در شرق دریای مدیترانه و نقض قوانین بین المللی توسط برخی از کشورها تاکید شده است.

مکرون با متهم کردن برخی از قدرت های منطقه ای به سوء استفاده از لیبی به عنوان مکانی برای اعمال نفوذ خود بر اصرار کشورش برای آتش بس در لیبی و هماهنگی با همه متحدان برای گفت وگو سیاسی در لیبی تاکید کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در این باره گفت: ما روی نقش مصر برای حل بحران در لیبی حساب باز می کنیم و دوست داریم با متحدان اروپایی و منطقه برای موفقیت آمیز بودن گفت وگوی سیاسی در لیبی و تحقق ثبات سیاسی هماهنگ شویم.

دو طرف در این دیدار درباره حقوق بشر در مصر و برخی از مسائل مرتبط با فعالیت سازمان های جامعه مدنی در حقوق بشر در مصر رایزنی کرده و در مورد برخی اسامی صحبت کرده اند.

السیسی در این رابطه اشاره کرد: شما به گونه ای درباره مصر صحبت می کنید گویی مصر حاکمان مستبدی دارد در حالی که این امر شایسته مصر نیست و در حال حاضر 55 هزار سازمان جامعه مدنی در مصر فعالیت دارند.

وی افزود: ما به ترس یا خجالت نیاز نداریم، ما کشوری هستیم که در شرایط بسیار سخت و آشفته برای ساختن آینده خود تلاش می کنیم.

منبع
روسیا الیومروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا