خبر اولسرخط خبرها

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه فرانسه بحران های خاورمیانه و شرق مدیترانه را بررسی کردند

وزیر خارجه فرانسه در دیدار با رئیس جمهور مصر تأکید کرد که پاریس در پی افزایش همکاری و هماهنگی با قاهره درباره مسائل خاورمیانه و شرق مدیترانه است.

میدل ایست نیوز: «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه در دیدار با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر، تأکید کرد که پاریس در پی افزایش همکاری و هماهنگی با قاهره درباره مسائل خاورمیانه است.

به گزارش «اسکای نیوز» در این دیدار که در سفر السیسی به پاریس انجام شده، وزیر خارجه فرانسه ضمن خوشامدگویی به السیسی ابراز اطمینان کرد که این سفر موجب تقویت روابط مصر و فرانسه در همه عرصه ها خواهد شد به خصوص که، به گفته وی، مصر طی چند سال و در مدتی کوتاه توانسته نقش و اهمیت منطقه ای و بین المللی خود را بازیابد.

سخنگوی دفتر رئیس جمهور مصر با انتشار بیانیه ای درباره این دیدار تأکید کرد که در این دیدار مسائل خاورمیانه و شرق مدیترانه و لیبی و سوریه و برخی دیگر کشورهای منطقه بررسی شد و السیسی تأکید کرد که حل و فصل این بحران ها جز از راه بازگشت این کشورها به وضعیت طبیعی و تقویت نهادهای ملی و بستن راه دخالت ها و اطماع بیگانگان و نیز رفع خطر تروریسم و تحقق تعادل میان کشورهای منطقه ممکن نیست.

طرفین همچنین توافق کردند که در مرحله پیش رو با هماهنگی یکدیگر و دیگر کشورها برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل برای رسیدن به راه حلی عادلانه و فراگیر که تضمین کننده حقوق ملت فلسطین باشد تلاش کنند.

السیسی در این دیدار روابط راهبردی مصر با فرانسه را عاملی مهم در حفظ امنیت و ثبات در شرق مدیترانه و خاورمیانه دانست.

اختلافات شدید میان مصر با ترکیه از یک سو و میان ترکیه با فرانسه و تنش هایی که در ماه های اخیر در روابط ترکیه و یونان رخ داد اهمیت خاصی به سفر السیسی به پاریس بخشیده است.

رئیس جمهور مصر در ماه گذشته میلادی نیز به آتن سفر کرد و یونان و مصر یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند.

 

بیشتر بخوانید:

دعوا در شرق مدیترانه بر سر چیست؟ آیا این نزاع به جنگ می انجامد؟

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا