خبر اولسرخط خبرها

ظریف: مذاکرات ایران با غرب به مسائل منطقه مربوط نمی شود

وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به اظهارات عربستان درباره لزوم حضور آنها در مذاکرات احتمالی ایران با امریکا درباره توافق هسته ای، تأکید کرد که این مذاکرات درباره مسائل منطقه ای نیست.

میدل ایست نیوز: «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به اظهارات عربستان درباره لزوم حضور آنها در مذاکرات احتمالی ایران با امریکا درباره توافق هسته ای، تأکید کرد که این مذاکرات درباره مسائل منطقه ای نیست.

ظریف با انتشار توئیتی به زبان عربی نوشت: «ظاهرا برخی همسایگان ما از غرب می خواهند که در روند مذاکرات با ایران حضور داشته باشند!، مذاکرات ما با غرب درباره مسائل منطقه نیست».

وزیر خارجه ایران افزود که اساس مشکلات منطقه دخالت غربی ها در مسائل منطقه است و تأکید کرد که ایران همواره آماده گفت وگو با همسایگانش است.

وی گفت که ایران با پیشنهادهایی مانند پروژه امنیت منطقه در 1986 و مجمع گفت وگوی منطقه ای در 2016 و در طرح صلح هرمز در سال 2019 آمادگی خود برای گفت وگو با همسایگان را نشان داده است.

پیش از این وزیر خارجه عربستان تأکید کرده بود که عربستان باید در مذاکرات احتمالی ایران با امریکا درباره توافق هسته ای حضور داشته باشد و در این مذاکرات باید مطالبات عربستان لحاظ شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا