خبر اولسرخط خبرها

سفیر امریکا در بغداد: وارد مرحله کاهش حضور نظامی در عراق می شویم

سفیر ایالات متحده در بغداد، تأکید کرد که کشورش در مرحله پیش رو برای کاهش بیش از پیش نیروهای خود در عراق تلاش می‌کند.

میدل ایست نیوز: «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده در بغداد، تأکید کرد که کشورش در مرحله پیش رو برای کاهش بیش از پیش نیروهای خود در عراق تلاش می‌کند.

در بیانیه سفیر امریکا که به مناسبت سالروز اعلام رسمی شکست داعش در عراق منتشر شده آمده که امروز سومین سالروز شکست داعش در عراق است که باعث شد 8 میلیون شهروند عراقی و سوریه‌ای از چنگ این گروه نجات یابند.

او تأکید کرد که این روز به همه گوشزد می‌کند که باید برای تضمین اینکه شکست داعش شکستی دائمی باشد و دیگر هرگز برای تهدید بشریت پا به صحنه نگذارد هوشیار باشیم.

تولر ضمن گرامی‌داشت یاد «کسانی که در مبارزه برای آزادی عراق از چنگ داعش کوشیدند» تأکید کرد که آنان فراموش نخواهند شد.

وی همچنین تأکید کرد که در کنار توجه به همه این فداکاری‌ها، نگاه امیدوارانه ما به آینده است و افزود که نیروهای امنیتی عراق در کنار نیروهای امریکایی و شرکای امریکا در ائتلاف بین المللی پیشرفتی استثنایی در کاهش توانایی‌های داعش داشته‌اند که ضامن ادامه فشار بر این گروه تروریستی با هدف تضمین شکست دائمی آنها و منتفی کردن خطرشان به منظور تأمین فرصت لازم برای ثبات و بازسازی مناطق جنگ‌زده است.

او تأکید کرد که امریکا اکنون به مرحله دوم مأموریت خود در عراق منتقل می‌شود که با کاهش حضور نظامی امریکا و افزایش روزافزون مسئولیت‌های نیروهای امنیتی عراق همراه خواهد که البته کمک‌ها و مشورت‌های ائتلاف بین‌المللی متوقف نخواهد شد.

وی اظهار داشت که ایالات متحده به تعهدات خود در قبال ملت عراق پایبند است و برای ایجاد عراق امن و باثبات و شکوفا در کنار ملت عراق خواهد ایستاد.

عراق روز 10 اکتبر را به عنوان روز پیروزی کامل بر داعش جشن می گیرد. دولت عراق امروز را در سراسر کشور تعطیل رسمی اعلام کرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا