خبر اولسیاسی

تظاهرات گسترده امروز در سلیمانیه در اعتراض به سرکوب تظاهرات گذشته

منابع محلی از تظاهرات گسترده امروز در سلیمانیه در اعتراض به شیوه سرکوب تظاهرات گذشته خبر دادند.

میدل ایست نیوز: فعالان تظاهرات در اقلیم کردستان عراق امروز جمعه برای سازماندهی تظاهراتی گسترده در استان سلیمانیه آماده می شوند.

استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق بیش از یک هفته شاهد تظاهرات علیه مقامات اقلیم کردستان در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق و بدی اوضاع اقتصادی است که از سوی نیروهای امنیتی سرکوب شد و چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

برخی منابع محلی در گفت وگویی با العربی الجدید احتمال دادند که تظاهرات امروز شاهد حضور گسترده تظاهرات کنندگان در شهرهای مختلف سلیمانیه در مخالفت با شیوه مقامات اقلیم برای سرکوب تظاهرات گذشته باشد.

این منابع اشاره کردند که سلیمانیه از صبح امروز فضایی امنیتی به خود گرفته است و نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف این استان برای مهار تظاهرات حضور دارند.

روز گذشته تظاهرات کنندگان کنفرانسی مطبوعاتی در سلیمانیه راه انداختند و تاکید کردند که تظاهرات امروز جمعه از مقابل شورای استان سلیمانیه و با هدف محکوم کردن قطع حقوق ها و اوضاع بد اقتصادی آغاز خواهد شد و همچنین تاکید کردند که شعارها باید یکسان باشد و اجازه داده نشود خون کسی ریخته شود.

جنبش «الجیل الجدید» که پر قدرت تظاهرات سلیمانیه را حمایت می کند از آمادگی برای شرکت در تظاهرات در هر زمان خبر داد و اشاره کرد که برخی از تظاهرات کنندگان از نیروهای امنیتی و طرف های سیاسی خواستند که در کنار تظاهرات کنندگان باشند.

این جنبش در بیانیه ای گفت که از تلاش های تظاهرات کنندگان حمایت می کند و آماده است در هر زمان در تظاهرات شرکت کند و اشاره کرد که تاکنون هیچ درخواستی برای شرکت در تظاهرات دریافت نکرده است.

الجیل الجدید همچنین اشاره کرد که در تظاهراتی که امروز ساعت 1:30 به وقت محلی در شهرهای مختلف سلیمانیه برگزار خواهد شد شرکت می کند و از همه اهالی استان خواست تا در آن شرکت کنند.

در همین راستا «سروه عبدالواحد»، نماینده سابق استان سلیمانیه در پارلمان عراق تاکید کرد که احزاب حاکم در اقلیم کردستان، تظاهرات کنندگان را تهدید می کنند و می گویند در مقابل اهانت به مقرهای خود سکوت نخواهیم کرد.

پیش از این کمیساریای حقوق بشر عراق نیز ضمن ابراز تاسف شدید از درگیری ها در سلیمانیه و کشته  زخمی شدن برخی، از همه خویشتن داری و تصمیم عاقلانه را خواستار شد و از نیروهای امنیتی در سلیمانیه نیز خواست ضمن حمایت از تظاهرات کنندگان و همکاری با آنها، از هرگونه درگیری و اعمال خشونت آمیز پرهیز کنند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا