سرخط خبرهاسیاسی

«برهم صالح»: مصوبه پارلمان عراق در پیوستن به توافق آب و هوایی آغازگر مرحله‌ای جدید است

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد مصوبه پارلمان عراق در پیوستن به توافق آب و هوایی پاریس نشانگر مرحله‌ای جدید است.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق تاکید کرد جنگ‌هایی که این کشور در آن حضور داشته، منجر به معرفی عراق به عنوان کشوری شکننده در برابر تغییرات آب و هوایی شده است.

برهم صالح در سخنرانی مجازی خود در نشست تغییرات آب و هوایی به میزبانی بریتانیا گفت: مصوبه پارلمان عراق در پیوستن به توافق آب و هوایی پاریس نشانگر مرحله‌ای جدید است زیرا منجر به حمایت از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر و افزایش سازگاری جوامع در خطر تغییرات آب و هوایی خواهد شد.

وی گفت: عراق به سمت آغاز مرحله‌ای جدید و تحولی شگرف مبتنی بر تنوع اقتصادی و حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر و سازوکارهای پاک و ورود به بازار کربن و افزایش پایداری و سازگاری جوامع در خطر تغییرات آب و هوایی خواهد شد.

رئیس جمهوری عراق در پایان اظهار داشت: مرحله آتی در مقابله با دگردیسی‌های اقتصادی و تغییرات آب و هوایی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تمرکز بر جوانان و حمایت از نقش زنان در تحول اقتصادی حمایت می کند.

اجلاس بلند پروازی‌های اقلیمی سازمان ملل متحد، با حضور سران ۷۵ کشور جهان، نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های مدنی، با همکاری بریتانیا و فرانسه برگزار شد. قابل توجه اینکه از بین کشورهای صادر کننده نفت، فقط رییس جمهوری عراق در این نشست حضور داشت.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا