خبر اولسیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق محتوای سند منتشرشده توسط «میدل ایست نیوز» را تأیید کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی عراق تأکید کرد که امکان ندارد هواپیمایی بدون دریافت مجوز قبلی در آسمان عراق به پرواز درآید.

میدل ایست نیوز: «کاطع الرکابی»، عضو کمیسیون امنیت ملی عراق، محتوای سند منتشر شده توسط «میدل ایست نیوز» درباره صدور مجوز برای پرواز پهپاد امریکایی در آسمان بغداد برای ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس را تأیید کرد.

الرکابی در گفت وگو با پایگاه عراقی «IQ news» گفت که اطلاعات موجود نشان می دهد که امکان ندارد هواپیمایی بدون دریافت موافقت ازجانب دولت عراق در آسمان کشور پرواز کند.

او گفت که این موافقت ها در مقاطع گوناگون ازسوی مراکز مختلف مانند دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح یا وزیر دفاع یا فرمانده پدافند هوایی صادر شده است.

به گفته الرکابی گاهی هم فرمانده کل نیروهای مسلح اختیارات خود در این باره را به مسئولی دیگر محول می کند اما در هر حال امکان ندارد که هواپیمایی بدون مجوز قبلی در آسمان عراق پرواز کند.

وی افزود که با وجود این «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در سخنان خود در مجلس از نقض حریم هوایی عراق سخن گفت و تأکید کرد که اظهارات مقامات دولت سابق در این باره متناقض است.

با وجود این الرکابی تأکید کرد که درباره صحت سند منتشر شده در «میدل ایست نیوز» نمی تواند نظری بدهد و باید نهادهای رسمی این موضوع را روشن کنند.

«میدل ایست نیوز» در خبری اختصاصی سندی را منتشر کرد که شامل گزارش پدافند هوایی عراق به ریاست ستاد ارتش درباره حادثه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس توسط نیروهای امریکایی در بغداد است و در آن تصریح شده که این پهپادها برای پرواز در آسمان بغداد از ستاد عملیات مشترک مجوز گرفته بودند.

گفتی است که مقامات عراقی تأکید کرده اند که صدور مجوز برای پرواز این هواپیماها لزوما به معنای اطلاع از عملیاتی که آنها در نظر داشته‌اند نبوده و از فرمانده کل نیروهای مسلح انتقاد کرد که چرا بدون اطلاع از نوع عملیات مجوزهای لازم را صادر کرده است.

او افزود که در دولت عبدالمهدی صدور چنین مجوزهایی بدون اطلاع از نوع هواپیما و عملیات آن معمول بوده است.

منبع
IQ news

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا