اقتصادیسرخط خبرها

مدیر گذرگاه مرزی عرعر: درآمدهای این گذرگاه به سالانه یک میلیارد دلار می رسد

مدیرکل گذرگاه مرزی عرعر در عراق اشاره کرد که در سال آینده درآمدهای این گذرگاه به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

میدل ایست نیوز: «حبیب کاظم العلی»، مدیرکل گذرگاه مرزی عرعر بین عراق و عربستان تاکید کرد که این گذرگاه به رونق بازارهای محلی عراق کمک خواهد کرد و میلیاردها دلار طی سال آتی برای عراق درآمدزایی می کند.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: گذرگاه مرزی عرعر رسما برای مبادلات تجاری افتتاح شد و پس از پایان ضوابط بین المللی برای ویروس کرونا و با توجه به اینکه راه بین المللی زمینی برای عبور حجاج از عراق به عربستان محسوب می شود، در برابر مسافران نیز گشوده خواهد شد.

کاظم اشاره کرد: ادارات مرتبط تمامی مستلزمات را به پایان رسانده تا این گذرگاه با ظرفیت صد درصدی و به صورت 24 ساعته فعالیت کند.

وی اشاره کرد که تمامی موادی که از این گذرگاه وارد می شود رسما مجوز دارند و اجازه ورود هیچ چیزی بدون مجوز یا مدرک داده نمی شود.

مدیرکل گذرگاه مرزی عرعر در عراق تاکید کرد که این گذرگاه به نهاد بزرگ خواهد شد و فرصت های شغلی برای شهروندان استان الانبار و کربلا و همه فرزندان عراق فراهم می کند.

وی بیان کرد که ترخیص کالا، شرکت های حمل و نقل و ایجاد مکانی برای مبادلات تجاری درون خاک عراق انجام خواهد شد و همه این اعمال توسط افراد عراقی صورت می گیرد و فرصت های شغلی را افزایش می دهد.

کاظم ضمن بیان اینکه حجم درآمدهای حاصله از این گذرگاه طی روزهای آتی افزایش خواهد داشت تاکید کرد که این گذرگاه به دروازه ای برای کشورهای عضو شورای همکاری و مصر برای صادرات محصولات و کالاهای خود به عراق تبدیل خواهد شد.

مدیرکل گذرگاه مرزی عرعر در عراق در پایان با اشاره به اینکه در سال آینده درآمدهای این گذرگاه به یک میلیارد دلار خواهد رسید، تصریح کرد که افتتاح این گذرگاه موجب رونق بازارهای عراقی از طریق تامین مواد غذایی، تاسیساتی، پزشکی، تجهیزات و تجارت خودرو خواهد شد و تاکید کرد که محصولات عربستان در سطح خوبی قرار دارد و در بازارهای عراق با سایر محصولات رقابت می کند.

وی تاکید کرد که راه زمینی برای انتقال کالاها کاملا امن است و هیچ مشکل یا مانعی وجود ندارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا