سرخط خبرها

دو داعشی عامل اعدام دست جمعی در بیمارستانی در نینوا بازداشت شدند

نیروهای اطلاعات پلیس فدرال عراق دو داعشی عامل اعدام شماری از شهروندان بی گناه در بیمارستانی در نینوا را در بغداد دستگیری کردند.

میدل ایست نیوز: سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که دو تن از تروریست های داعشی عامل اعدام شماری از شهروندان بی گناه در بیمارستانی در نینوا را دستگیر کرده است.

در بیانیه سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق آمده است که نیروهای اطلاعات پلیس فدرال توانستند دو تن از تروریست های داعشی را مطابق با ماده 4 تروریسم در منطقه حی الجهاد بغداد دستگیر کنند.

این دو تروریست در یگان های «ابو لیث الصفاری» که در اجرای اعدام چند تن از شهروندان بی گناه در بیمارستان الجمهوریة در استان نینوا دست داشتند فعالیت می کردند.

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق همچنین بیان کرد که این دو تروریست در تحقیقات اولیه به مشارکت در چند عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در زمان کنترل داعش بر استان نینوا اعتراف کردند.

گفتنی است نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای پلیس فدرال، دستگاه مبارزه با تروریسم و سرویس امنیت ملی عراق همواره شماری از تروریست های داعشی را در مناطقی مختلفی از عراق دستگیر می کنند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

گفتنی است عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا