خبر اولسیاسی

گزارش نهادهای فلسطینی درباره تعداد و وضعیت زندانیان فلسطینی در اسرائیل

چند نهاد حقوقی فلسطینی با انتشار گزارشی اعلام کردند که اسرائیل در ماه نوامبر 413 فلسطینی ازجمله 49 کودک و 7 زن را بازداشت کرده است.

میدل ایست نیوز: چند نهاد حقوقی فلسطینی با انتشار گزارشی اعلام کردند که اسرائیل در ماه نوامبر 413 فلسطینی ازجمله 49 کودک و 7 زن را بازداشت کرده است.

چهار نهاد فعال در عرصه حقوق اسرای فلسطینی در این گزارش تأکید کردند که شمار زندانیان فلسطینی در زندان های اسرائیل 4400 نفر است که 41 نفر آنها زن و 170 نفر کودک هستند.

این گزارش افزوده که در ماه نوامبر گذشته 47 حکم «بازداشت اداری» جدید برای فلسطینیان صادر شده که مجموع بازداشت شدگان اداری را به 380 نفر رسانده است.

در عرف حقوقی اسرائیل، بازداشت اداری درباره کسانی به کار می رود که بدون محاکمه بازداشت می شوند و قانونا سقف بازداشت آنها 6 ماه اما قابل تمدید است.

این گزارش تأکید کرده که 700 اسیر فلسطینی دچار بیماری هستند که در 300 مورد بیماری آنها مزمن است و دست کم 10 اسیر فلسطینی هم به سرطان مبتلا هستند.

در این گزارش آمده که شیوع ویروس کرونا هم باعث کاهش روند بازداشت شهروندان فلسطینی نشده است و افزوده شده که براساس آمارهای موجود دست کم 100 مورد ابتلا به کرونا در میان فلسطینیان شناسایی شده که در عمل جان 360 زندانی را که شامل افراد دچار بیماری مزمن و سالمندان می شود در معرض خطر قرار داده است.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا