خبر اولسرخط خبرها

توضیح حزب دموکرات درباره عدم دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات اربیل با بغداد

حزب دموکرات کردستان وجود اختلافات در درون حزب دموکرات که مانع از دستیابی بغداد و اربیل به توافقی جامع شود را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: «شیرزاد حسن»، عضو حزب دموکرات کردستان وجود اختلافات در درون حزب دموکرات که مانع از دستیابی بغداد و اربیل به توافقی جامع شود را تکذیب کرد.

حسن در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: تعویق در امضای توافق جامع میان بغداد و اربیل، ارتباطی به وجود اختلافات میان احزاب کُردی یا در درون حزب دموکرات بر سر میزان نفت تحویلی به بغداد یا درآمد گذرگاه‌های مرزی ندارد.

وی افزود: هیات کُرد اعزامی از سوی دولت اقلیم از چند روز پیش با اختیارات کامل و به نمایندگی از همه کُردها در بغداد حضور دارد و مشغول مذاکرات و گفت‌وگو با مقامات دولت فدرال است.

این عضو حزب دموکرات گفت: تاخیر در دستیابی به توافق به دلیل اشکالات فنی و نحوه تحویل نفت و سهم اقلیم کردستان از بودجه فدرال است.

وی در ادامه بر حصول پیشرفت قابل توجه در مذاکرات تاکید و اظهار داشت امور ریشه‌ای و طولانی مدتی در این مذاکرات مورد بحث قرار گرفته است و حصول توافق نهایی نیاز به زمان بیشتری دارد.

هیات اقلیم کردستان عراق به ریاست «قباد طالبانی»، معاون نخست‌وزیر اقلیم از چند روز پیش در بغداد به سر می برد و تاکنون با مقامات ارشد عراقی دیدار و بر سر سهم اقلیم از بوجه فدرال و ارسال حقوق کارمندن در مقابل تحویل نفت و درآمد گذرگاه‌های مرزی گفت‌وگو می کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا