سرخط خبرها

تشکیل فراکسیون جدید در مجلس ملی کویت با هدف تمرکز بر اولویت ها

یک نماینده مجلس ملی کویت از تشکیل یک فراکسیون جدید با هدف تحقق اولویت های ملت کویت خبر داد.

میدل ایست نیوز: «فایز الجمهور»، نماینده پارلمان کویت از تشکیل یک فراکسیون با هدف تلاش برای تحقق اولویت هایی که کویتی ها منتظر آن هستند خبر داد و ابراز امیدواری کرد سایر نمایندگان و دولت نیز برای تحقق آنچه در راستای خدمت به ملت کویت است همکاری کنند.

وی اشاره کرد که خود و جمعی از نمایندگان تلاش کردند «بدر الحمیدی»، رئیس مجلس ملی کویت شود اما این امر محقق شد.

الجمهور در پیامی به نخست وزیر و وزرای دولت کویت گفت که نمایندگان به دنبال ایجاد بحران یا درگیری نیستند بلکه برای همکاری و تصویب پروژه ها و پیشنهادهایی که برای ملت مهم است به پارلمان آمده اند و این امر امانتی از سوی ملت کویت به نمایندگان است.

وی درباره فراکسیون جدید در پارلمان برای تحقق اولویت های ملت کویت گفت که این فراکسیون به دنبال تصویب قوانین، ارائه پیشنهادات، اصلاح برخی از قوانین و لغو برخی دیگر خواهد بود.

قانون جامع عفو، لغو قانون جرائم الکترونیکی و مساله افراد بدون تابعیت در کویت از مهم ترین مسائل مورد اهتمام فراکسیون پارلمان جدید است.

پیش از این و در روز گذشته مجلس ملی کویت در شانزدهمین دوره خود، «مرزوق الغانم»، رئیس پیشین خود را به عنوان رئیس دوره جدید انتخاب کرد.

گفتنی است نزدیک ترین رقیب الغانم برای ریاست مجلس، «بدر الحمیدی» بود که توانست 28 رای کسب کند اما الغانم با 33 رای در منصب خود ابقا شد.

شانزدهمین دوره مجلس ملی کویت روز گذشته با سخنرانی «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت افتتاح شد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا