سرخط خبرهاسیاسی

مقام اسرائیلی: از ایده همکاری نظامی با هم‌پیمانان شورای همکاری استقبال می‌کنیم

اسرائیل تاکید کرد از ایده همکاری نظامی آتی با هم‌پیمانان شورای همکاری برای مقابله با نفوذ روزافزون ایران در منطقه و کمک به ثبات خاورمیانه روی استقبال می کند.

میدل ایست نیوز: مسئول امنیتی اسرائیل تاکید کرد تل‌آویو به ایده همکاری نظامی آتی با هم‌پیمانان شورای همکاری برای مقابله با نفوذ روزافزون ایران در منطقه و کمک به ثبات خاورمیانه روی باز نشان می دهد.

«موشیل باتیل»، رئیس سازمان دفاع موشکی اسرائیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری میدیا لاین گفت: «طبیعتا عادی‌سازی روابط فواید بسیاری از جمله تبادل فناوری موشکی میان اسرائیل و هم‌پیمانان جدیدش در شورای همکاری دارد.»

وی ادامه داد: با این وجود، باید این موضوع با ایالات متحده امریکا هم بررسی و موافقتش اخذ شود همچنین نباید انتظار پیشرفتی ملموس در آینده نزدیک را داشت.

از سوی دیگر،، هیو لوفات، کمیسیونر اروپایی در روابط خارجه درباره ارزیابی‌های پاتل و خرسندی‌اش درباره همکاری نظامی بین تل‌آویو و همسایگان حوزه خلیج فارس گفت: دستیابی به تکنولوژی و ابتکارات اسرائیلی در زمینه نظامی اهمیت زیادی برای کشورهای شورای همکاری دارد و عنصر اصلی در توافقات عادی سازی بین اسرائیل و امارات و بحرین است.

این مقام اسرائیلی اظهار داشت: کشورهای شورای همکاری درباره توانمندی موشکی ایران و پهپادها بسیار نگرانند.

وی خاطرنشان کرد: حملات موشکی به مواضع سعودی از سوی حوثی‌ها و حمله سپتامبر ۲۰۱۹ به شرکت غول نفتی عربستان یعنی آرامکو در کنار نبود واکنش قوی امریکا این خلاها را نشان داده و نگرانی‌ کشورهای شورای همکاری را برمی‌انگیزد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا