خبر اولسیاسی

باسیل: برخی به رئیس جمهور به چشم یک شریک کامل سیاسی نگاه نمی کنند

بیانیه دفتر سیاسی جریان آزاد ملی گفته است: پافشاری نخست وزیر مکلف بر پشت پا زدن به میثاق ها باعث تأخیر در روند تشکیل دولت شده است.

میدل ایست نیوز: دفتر سیاسی جریان آزاد ملی لبنان به ریاست «جبران باسیل»، ادامه تأخیر در روند تشکیل دولت لبنان را «تلاش برای کاهش اختیارات قانونی رئیس جمهور لبنان» خواند.

این جریان با انتشار بیانیه ای پیش از جلسه هیئت سیاسی اش تأکید کرده که علت تأخیر پیش آمده آن است که کسانی همچنان «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، را به چشم یک شریک کامل در روند تشکیل دولت و رئیس جمهور مستقر نمی دانند.

در این بیانیه آمده که پافشاری نخست وزیر مکلف بر پشت پا زدن به میثاق ها و نبود معیار واضح و یکدست در تعامل با همه طیف های لبنان است که باعث این تأخیر شده است.

این بیانیه «سعد الحریری»، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه را به نادیده گرفتن موازنه های قدرت در لبنان و تلاش برای بازگشت به دوران به حاشیه راندن نیروها و نادیده گرفتن حقوق طیف های لبنانی متهم و تأکید کرده که دربرابر این تلاش ها نباید سکوت اختیار کرد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت تحقیق درباره حادثه انفجار بیروت و لزوم اطلاع رسانی درباره نتایج آن و محاکمه همه کسانی که در آن دست داشته اند تأکید شده است.

 اختلاف میان رئیس جمهور و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه بر سر نحوه توزیع وزارتخانه ها باعث شده که با گذشت بیش از 5 ماه از استعفای دولت «حسان دیاب»، هنوز دولت تازه در لبنان تشکیل نشود.

 

همچنین بخوانید:

وساطت نماینده مکرون و معاون سیاسی حزب الله برای پایان بن بست در تشکیل دولت لبنان

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا