اجتماعیسرخط خبرها

عربستان به مدت یک هفته تمامی مرزهای خود را بست

عربستان در پی کشف شدن گونه جدیدی از ویروس کرونا به مدت یک هفته ورود به کشور از گذرگاه های مرزی زمینی، دریایی و هوایی را ممنوع اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عربستان پس از کشف شدن نوع جدیدی از ویروس کرونا، به مدت یک هفته و به صورت قابل تمدید، ورود به کشور از طریق گذرگاه های مرزی زمینی، دریایی و هوایی را موقتا به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش رسانه های عربستانی به نقل از یک منبع در وزارت کشور عربستان، این کشور تا زمانی که اطلاعاتی پزشکی درباره نوع این ویروس به دست بیاید و با توجه به تمایل برای اتخاذ اقدامات فوری برای حفاظت از سلامت عمومی شهروندان و افراد مقیم در عربستان و تضمین سلامتی آنها، اتخاذ این اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

این اقدامات شامل توقف همه پروازها بین المللی به غیر موارد فوق العاده به صورت موقتی و قابل تمدید برای یک هفته به جز پروازهای خارجی موجود در کشور که قصد ترک آن را دارد، می شود.

ورود به عربستان از طریق گذرگاه های مرزی زمینی و دریایی نیز به مدت یک هفته و قابل تمدید تا یک هفته دیگر ممنوع شد.

وزارت کشور عربستان سعودی افزود: کلیه افرادی که طی سه ماه گذشته از کشورهای اروپایی یا کشورهایی که کرونا در آن شیوع یافته وارد خاک عربستان شدند، بایستی تست کرونا بدهند.

همچنین کسانی که طی حدود دو هفته اخیر از طریق پرواز و از کشورهای اروپایی وارد خاک عربستان شدند، بایستی به مدت دو هفته در خانه قرنطینه شوند.

اعمال محدودیت‌های اضطراری اخیر توسط برخی کشورها در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر بهداشت بریتانیا، گونه شناسایی‌شده جدید ویروس کرونا را به لحاظ سرعت شیوع، «مهارناپذیر» خوانده است.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا