خبر اولسیاسی

ملادینوف: 50 درصد شهرک های تازه اسرائیلی در عمق کرانه باختری ساخته شده است

هماهنگ کننده ویژه صلح در خاورمیانه گفت: توسعه شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری از جمله در قدس شرقی نقض آشکار قوانین بین المللی هستند.

میدل ایست نیوز: «نیکولای ملادینوف»، هماهنگ کننده ویژه صلح در خاورمیانه، تأکید کرد که ساخت شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری ازجمله در قدس شرقی نقض آشکار مصوبات سازمان ملل و قوانین بین المللی هستند.

ملادینوف که دوره مأموریتش پایان یافته در آخرین گزارش خود در شورای امنیت تأکید کرد که طرح های شهرک سازی اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین موجب قطع ارتباط میان شمال و جنوب کرانه باختری و نیز میان قدس شرقی و بیت لحم می شود که معنای آن منتفی شدن راه حل دو کشوری است.

او ضمن تأکید بر ضرورت اجرای قطع نامه 2334 شورای امنیت ازسوی اسرائیل تأکید کرد و گفت که اسرائیل در سال 2020 به سیاست بحث برانگیز شهرک سازی خود ادامه داده است.

ملادینوف تأکید کرد که با وجود توقف 8 ماهه ساخت شهرک سازی به علت شیوع کرونا، تعداد واحدهای ساخته شده در سال 2020 با تعداد آنچه در 2019 ساخته شده برابر است و 50 درصد آنها در عمق خاک کرانه باختری واقع شده، آن هم در مناطقی که برای آینده فلسطین اهمیت حیاتی دارد.

او خواستار توقف فوری این فعالیت های اسرائیل شد که با ویران کردن اموال فلسطین و سلطه جویی بر آن به خصوص پروژه های انسانی ازجمله مدارس همراه است.

نماینده سازمان ملل همچنین ادامه خشونت ها و حملات به شهروندان و تحریک به خشونت به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا