خبر اولسیاسی

ترامپ برای 4 نیروی امنیتی بلک واتر حکم عفو صادر کرد

رئیس جمهور امریکا 4 نیروی امنیتی پیمانکار را که در سال 2007 بیش از 10 شهروند غیر نظامی عراق را کشتند مورد عفو قرار داد.

میدل ایست نیوز: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا، 4 نیروی امنیتی پیمانکار را که در سال 2007 بیش از 10 شهروند غیر نظامی عراق را کشتند مورد عفو قرار داد.

این حکم پس از لابیگری های طولانی شرکت امنیتی خصوصی «بلک واتر» صادر شده که همواره تأکید می کردند که این احکام بیش از حد سنگین بوده و قاضیان صادرکننده حکم افرادی فاسد بوده اند.

یکی از وکلای مدافع این افراد تأکید کرد که آنان شایستگی حتی یک دقیقه زندان هم نداشتند.

در نوامبر گذشته نیز ترامپ از یک نیروی کوماندی سابق ارتش امریکا که  قرار بود به علت کشتن سه شهروند افغان محاکمه شود عفو صادر کرد.

مسئله شرکت بلک واتر از زمان حادثه ای که در سپتامبر 2007 در میدان النسور بغداد رخ داد ابعاد پیچیده ای یافته است. در این حادثه، چند سرباز امریکایی که نیروی پیمانکار برای وزارت خارجه بودند ناگهان به سمت مردم در میدانی پر ازدحام تیراندازی کردند.

وکلای مدافع آنان تأکید می کنند که این تیراندازی پس از دریافت تهدیدهایی ازجانب گروه های مخالف حضور امریکایی ها انجام شده است.

در سال 2014 بعد از محاکمه ای طولانی مدت، سه نفر از این افراد به 30 سال زندان و چهارمی به حبس ابد محکوم شد. احکامی که در استیناف هم تغییر چندانی نکرد.

اتحادیه آزادی های مدنی در امریکا عفو این افراد را محکوم و تأکید کرد که اقدام این افراد باعث ویرانی در عراق و شرمساری امریکا شد و یک رسوایی جهانی بود. این اتحادیه اقدام ترامپ در عفو این افراد را «اهانت به یاد قربانیان این حادثه» دانسته است.

پس از این حادثه، شرکت بلک واتر برای ادامه فعالیت مجبور به تغییر نام خود شد.

بنیان گذار این شرکت «اریک برنس» از چهره های متحد دونالد ترامپ است و برادرش وزیر آموزش دولت ترامپ بوده است.

از طريق
میدل ایست نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا