اجتماعیخبر اول

فلسطینیان در عراق از همه حقوق به جز شناسنامه و شرکت در انتخابات برخوردار می شوند

مجلس عراق در حال تعدیل قانونی است که به موجب آن شهروندان فلسطینی از همه حقوق شهروندان عراقی به جز شناسنامه و حق شرکت در انتخابات برخوردار می شوند.

میدل ایست نیوز: مجلس نمایندگان عراق در حال تعدیل قانونی است که به موجب آن شهروندان فلسطینی ساکن عراق از همه حقوق و مزایای شهروندان عراقی به جز شناسنامه و حق شرکت در انتخابات برخوردار می شوند.

به گزارش روزنامه عراقی «المدی»، یک مقام در کمیسیون حقوقی حقوقی مجلس عراق، تأکید کرد که تصویب این قانون ربطی به مسائل سیاسی و برقراری روابط میان برخی کشورهای عربی با اسرائیل ندارد و افزود که این قانون در عمل اجرای مصوبه اتحادیه عرب درباره وضعیت ثبت احوال شهروندان فلسطینی در کشورهای عضو اتحادیه است.

مصوبه اتحادیه عرب تأکید می کند که شهروندان فلسطینی در کشورهای خارجی فلسطینی می مانند تا زمانی که به سرزمین خود بازگردند و عراق تنها کشوری است که هنوز این قانون را اجرا می کند. دیگر کشورها به فلسطینیان شهروندی می دهند.

براساس این گزارش در تعدیل این قانون تصریح شده که «شهروند فلسطینی که بیش از 10 سال در عراق سکونت داشته باشد در همه حقوق و مسئولیت ها مانند شهروند عراقی است جز در دریافت شناسنامه و شرکت در انتخابات».

این مقام تأکید کرده که خودداری از ارائه شهروندی عراقی به این افراد در راستای تضمین بازگشت آنها به سرزمین هایشان است.

این تعدیل به زودی در صحن علنی مجلس عراق به رأی گذاشته می شود.

این مقام تأکید کرده که هدف از تصویب این قانون مشخص شدن وضعیت حقوقی شهروندان فلسطینی در عراق است و کمک به آنها در حفظ هویتی فلسطینی شان است.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا