خبر اولسیاسی

حمایت 150 نماینده دموکرات از بازگشت امریکا به توافق هسته ای ایران

150 قانون‌گذار دموکرات در کنگره امریکا از تصمیم رئیس‌جمهور منتخب این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند.

میدل ایست نیوز: قانون گذاران دموکرات در کنگره امریکا خواستار بازگشت کشورشان به توافق هسته ای ایران در کمتر از یک ماه قبل از ورود «جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب به کاخ سفید شدند.

به گزارش جروزالم پست  150 قانونگذار دموکرات با طرح بازگشت به توافق هسته ای را بدون هیچ شرط جدیدی موافقت کردند؛ تعدادی که برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای ایجاد مانع در مسیر این حرکت در کنگره کافی است.

این نمایندگان به رئیس جمهور منتخب پیامی فرستادند تا کشورشان را به توافق نامه ای که ایران و قدرتهای بین المللی (1 + 5) در سال 2015 و در دوران دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین منعقد کردند، برگرداند.

هدف از این پیام ایجاد اطمینان در رئیس جمهور منتخب، که متعلق به حزب دموکرات است، در امکان بازگشت به توافق نامه با داشتن آرای کافی برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای حق وتو در کنگره که مانع ورود مجدد ایالات متحده به توافق می شود است.

در این پیام آمده است: «ما قویاََ درخواست شما از ایران برای بازگشت به تبعیت کامل از توافق هسته‌ای، بازگشت امریکا به این توافق و مذاکرات آتی را تایید می‌کنیم.»

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا، کمتر از دو سال پس از تصدی ریاست جمهوری، یک طرفه از توافق هسته ای ایران خارج شد.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا