سرخط خبرهاسیاسی

هیئت امنیتی مصر در راه غزه و تل آویو برای حفظ آتش بس بین طرفین

رزمایش نظامی گروه های مقاومت فلسطین، هیئت امنیتی مصر را بر آن داشت تا برای حفظ آتش بس بین طرفین به غزه و تل آویو سفر کند.

میدل ایست نیوز: منابع مصری خاصی فاش کردند که یک هئیت امنیتی از مصر به ریاست سرلشکر «احمد عبدالخالق»، مسئول پرونده فلسطین در سرویس اطلاعات مصر طی ساعاتی دیگر وارد نواز غزه می شود تا با سران جنبش حماس مذاکراتی داشته باشد.

این منابع در گفت وگویی با پایگاه خبری «العربی الجدید» افزودند که این هیئت امنیتی در این سفر به نوار غزه، رام الله و اراضی اشغالی برای بررسی چند پرونده که این منابع آن را فوری توصیف کردند می روند.

منابع مذکور اشاره کردند که هدف اصلی از این سفر حفظ آتش بس بین غزه و اسرائیل و بررسی رزمایش نظامی گروه های مقاومت است که قرار است برگزار شود.

آنها توضیح دادند که هیئت مصری با رهبری حماس و نمایندگانی از گروه های مقاومت بر سر لزوم حفظ وضعیت آتش بس در غزه که با بحران بهداشتی سختی دست و پنجه نرم می کند رایزنی خواهد کرد.

به گفته این منابع مصر کاملا می داند که این رزمایش در چارچوب فشار بر همه طرف های اثرگذار برای ورود به این موضوع انجام خواهد داشت تا به غزه با توجه به وضعیت بد بهداشتی اش کمک کنند.

در خصوص پرونده آشتی ملی در فلسطین این منابع تاکید کردند که مصر از رهبران جنبش حماس و فتح دعوت کرده است تا مجددا در قاهره دیدار داشته باشند.

این منابع علت شکست دیدار گذشته رهبران جنبش فلسطین را اختلاف نظر درباره اقدام تکشیلات خودگردان فلسطین بر هماهنگی امنیتی و مدنی مجدد با اسرائیل و همچنین اختلاف نظر درباره انتخابات اعلام کردند.

هیئت مصری قرار است پس از دیدار با طرف اسرائیلی، نگرانی ها و هشدارهای اسرائیل به رهبران گروه های مقاومت در فلسطین را پیش از آغاز رزمایش انتقال دهد.

این منابع وضعیت مصر در پرونده فلسطین در این دفعه را منحصر به فرد دانستند چرا که روابط مصر و اسرائیل از یک طرف کمرنگ شده و از طرف دیگر نیز روابط مصر و حماس نیز دچار سستی شده است.

آنها اشاره کردند که تحرکات اخیر قاهره درباره برخی از پرونده که در رأس آنها تحرکات در منطقه دریای سرخ، قضیه فلسطین و روابط عربی قرار دارد برای آن است که این کشور مجددا کنترل خود بر این پرونده ها را اعمال کرده و زمام امور آنها را به دست بگیرد.

قرار است شاخه های نظامی گروه های مقاومت فلسطین در یکشنبه آینده رزمایش نظامی بزرگی در نوار غزه و به مدت 12 ساعت انجام دهند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا